Kuluttaja
Maa

SMART+ – usein kysytyt kysymykset

Bluetooth-tuotteet

SMART+ Bluetooth -tuotteet

1. YLEISTÄ SMART+ BLUETOOTH -TUOTTEISTA

Bluetooth on langaton tiedonsiirron tekniikkastandardi, joka käyttää taajuuskaistaa 2,4 GHz. Useimmat mobiililaitteet, kuten älypuhelimet ja tabletit, tukevat sitä natiivisti. Tämän ansiosta voimme integroida SMART+ Bluetooth -valikoiman edistykselliset valaistusratkaisut yhteensopivaan älykotijärjestelmään ilman lisälaitteita, kuten yhdyskäytäviä tai siltoja. Poikkeuksena on Google Assistant. Sen kanssa tarvitaan Google Nest- tai Google Home -laite.

SMART+ Bluetooth -tuotteitamme voidaan käyttää joko Bluetooth Low Energy (4.0) -verkossa Apple HomeKit -järjestelmän kanssa tai Bluetooth-mesh-verkossa (5.0) LEDVANCE SMART+ -sovelluksen ja Google Assistantin kanssa.

Bluetooth Low Energy -verkko on suunniteltu erittäin matalatehoiseen käyttöön, ja se pitää yllä Bluetoothin vakioversiota vastaavaa viestintäaluetta. Apple HomeKit -järjestelmää varten Bluetooth Low Energy -verkko toteutetaan pisteestä pisteeseen yhdistyvällä PPP-protokollan verkkotopologialla. Näin voidaan luoda pienimuotoisia älykotijärjestelmiä SMART+ Bluetooth -tuotteiden ja suoran kahden laitteen välisen tiedonsiirron avulla – älypuhelin tai tabletti ja muutama SMART+ Bluetooth -tuote kerrallaan viestivät keskenään.

Bluetooth-mesh-verkko perustuu Bluetooth Low Energy -standardiin ja yhdistää Bluetooth Low Energyn alhaisen sähkönkulutuksen ja pienen kantaman monta-moneen-verkkotopologiaan. Tämä monta-moneen-verkkotopologia mahdollistaa suurikokoisen viestintäverkon, johon yhdistetyt SMART+ Bluetooth -tuotteet toistavat Bluetooth-signaalin ja laajentavat siten verkon kattavuutta. SMART+ käyttää Bluetooth-verkkotekniikkaa LEDVANCE SMART+ -sovelluksen ja Google Assistantin avulla.

Huomautus: Mesh-verkkotoimintoja ei ole vielä otettu käyttöön Google Homessa

LEDVANCE tarjoaa laajan valikoiman Bluetooth-pohjaisia tuotteita. Näitä SMART+ Bluetooth -tuotteita voidaan käyttää iOS-pohjaisen järjestelmän kanssa Apple HomeKit -laitteen avulla tai iOS- tai Android-pohjaisen järjestelmän kanssa LEDVANCE SMART+ -sovelluksen ja Google Assistantin avulla. SMART+ Bluetooth -tuotteet tunnistaa helposti pakkauksen Bluetooth-merkinnästä. SMART+ Bluetooth -tuotteesi merkinnästä ja laiteohjelmistosta riippumatta sen laiteohjelmiston voi aina päivittää Apple HomeKit-, LEDVANCE SMART+- tai Google Assistant -sovelluksen kanssa yhteensopivaksi.

1.3.1. MITEN VOIN VAIHTAA ERI ÄLYKOTIJÄRJESTELMÄSTÄ TOISEEN: GOOGLE ASSISTANT- JA APPLE HOMEKIT -ÄLYAVUSTAJIEN JA LEDVANCE SMART+ -SOVELLUKSEN KANSSA YHTEENSOPIVA LAITEOHJELMISTO?

Kuten kohdan 1.2 (SMART+ BLUETOOTH -TUOTEVALIKOIMA) kysymykseen annetussa vastauksessa kerrottiin, SMART+ Bluetooth -tuotteille on saatavana kolme erilaista laiteohjelmistoversiota. Yksi on tarkoitettu käytettäväksi Apple Home-, toinen Google Home- ja kolmas LEDVANCE SMART+ -sovelluksen kanssa. Jos haluat siirtyä käyttämään jotain toista näistä kolmesta sovelluksesta, laiteohjelmisto on vaihdettava alla kuvaillulla tavalla.

Jokaisessa toimitettavassa SMART+ Bluetooth -tuotteessa on vakiolaiteohjelmistona Google Assistant (Bluetooth-mesh-verkkoon soveltuva versio). SMART+ Bluetooth -tuotteiden laiteohjelmiston vaihtaminen vaatii aina LEDVANCE SMART+ -sovelluksen. Jos LEDVANCE Smart+ -tuotteessa on Bluetooth-mesh-verkkoon soveltuva laiteohjelmisto (Google Assistant- tai LEDVANCE SMART+ -sovelluksen kanssa yhteensopiva laiteohjelmisto), tuote ei näy Apple Home -sovelluksessa, kun etsit laitteita.

Ota kuitenkin huomioon, että Google Home -sovellus tunnistaa myös LEDVANCE SMART+ -sovelluksen kanssa yhteensopivat tuotteet. Tämä aiheuttaa virheitä, kun laitteita lisätään Google Home -sovellukseen. Varmista siis, että laitteessasi on uusin Google Assistant -yhteensopiva laiteohjelmisto. Lisätietoja siitä, miten voit päivittää Google Assistant -yhteensopivaan laiteohjelmistoon, on usein kysyttyjen kysymysten kohdassa 4 (SMART+ ja Google Assistant).

Huomaa myös, että et voi vaihtaa SMART+ Bluetooth -laiteohjelmistosta SMART+ Zigbee -laiteohjelmistoon tai toisin päin.

Asenna LEDVANCE SMART+ -sovellus älypuhelimeen tai tablettiin (Android 6.0 tai uudempi / iOS 10 tai uudempi).

Valitse aloitusnäytöstä, miten haluat ohjata LEDVANCE SMART+ -tuotetta:

a) Google Assistant

1. Aloita kytkemällä laite päälle ja pois päältä viisi kertaa. Tämä palauttaa laitteen tehdasasetuksiin. Se onnistui, jos merkkivalo vilkkuu.

2. Paina sen jälkeen kaikkien näytöllä lueteltujen laitteiden vieressä olevaa Enable (Ota käyttöön) -painiketta, jos haluat vaihtaa Google Assistant -yhteensopivaan laiteohjelmistoon.

3. Kun päivitys on valmis, voit siirtyä Google Home -sovellukseen klikkaamalla TÄTÄ

4. Lisätietoja tuotteiden käyttöönotosta Google Assistant -älyjärjestelmässä on usein kysyttyjen kysymysten kohdassa 4 (SMART+ ja Google Assistant).

b) Apple HomeKit

1. Aloita kytkemällä laite päälle ja pois päältä viisi kertaa. Tämä palauttaa laitteen tehdasasetuksiin. Se onnistui, jos merkkivalo vilkkuu.

2. Paina sen jälkeen kaikkien näytöllä lueteltujen laitteiden vieressä olevaa Enable (ota käyttöön) -painiketta, jos haluat vaihtaa Apple HomeKit -yhteensopivaan laiteohjelmistoon.

3. Kun päivitys on valmis, voit siirtyä Apple Home -sovellukseen klikkaamalla TÄTÄ

4. Lisätietoja tuotteiden käyttöönotosta Apple HomeKit -älyjärjestelmässä on usein kysyttyjen kysymysten kohdassa 3 (SMART+ ja Apple HomeKit).

c) LEDVANCE SMART+ -sovellus

1. Rekisteröi uusi tili tai kirjaudu sisään olemassa olevaan tiliin.

2. Lisää ensin ryhmä tiliisi klikkaamalla kohtaa +ADD A GROUP (+LISÄÄ RYHMÄ) näytön oikeasta yläkulmasta.

3. Siirry ryhmän valikkoon ja valitse näytön oikeasta yläkulmasta +ADD A DEVICE (+LISÄÄ LAITE), niin sovellus alkaa etsiä laitteita.

4. Sovellus tunnistaa, jos laitteessa on SMART+-sovelluksen kanssa yhteensopiva laiteohjelmisto. Jos laiteohjelmisto ei ole yhteensopiva, laitteeseen on ensin vaihdettava uusin laiteohjelmisto. Tällöin laitteen oikealla puolella näkyy latauskuvake.

5. Parinmuodostusprosessi alkaa, kun painat laitteen oikealla puolella olevaa (+)-kuvaketta.

6. Lisätietoja tuotteiden laiteparin muodostuksesta on usein kysyttyjen kysymysten kohdassa 2 (LEDVANCE SMART+ -sovellus).

d) Amazon Alexa

1. Jos haluat ohjata LEDVANCE SMART+ -tuotetta Amazon Alexa -järjestelmällä, lisää laite SMART+ -sovellukseen yllä olevien ohjeiden mukaisesti.

2. Siirry sitten Amazon Alexa -sovellukseen, lisää LEDVANCE SMART+ -taito ja yhdistä se SMART+-sovelluksen tiliin.

3. Lisätietoja SMART+-tuotteiden ohjaamisesta Amazon Alexalla on usein kysyttyjen kysymysten kohdan 2 (LEDVANCE SMART+ -sovellus) kysymyksessä 4.

1.3.2. MISTÄ TIEDÄN, ONKO SMART+-TUOTTEENI BLUETOOTH-TUOTE, JOS HÄVITIN PAKKAUKSEN?

Pakkauksen Bluetooth- tai HomeKit-merkinnän lisäksi jokaisen SMART+ Bluetooth -tuotteen pinnassa on kahdeksannumeroinen numerokoodi. Koodi on muodossa XXX-XX-XXX ja sijaitsee yleensä QR-koodin vieressä tai SMART+ Bluetooth -tuotteen takapuolella.

1.3.3. VOIKO SMART+-TUOTTEIDEN BLUETOOTH-MESH-VERKKOTOIMINTOJA KÄYTTÄÄ APPLE-LAITTEIDEN KANSSA?

Kyllä, käytä vain LEDVANCE SMART+ -sovellusta. LEDVANCE SMART+ -sovellus tukee Bluetooth-mesh-verkkotoimintoja ja on käytettävissä iOS-laitteissa (iOS 10 ja uudempi). Lisätietoja LEDVANCE SMART+ -sovelluksesta on usein kysyttyjen kysymysten kohdassa 2 (LEDVANCE SMART+ -sovellus).

2. LEDVANCE SMART+ Bluetooth -lamput

2.1.1. MITÄ TARVITSEN SMART+ BLUETOOTH -LAMPPUJEN KÄYTTÖÖNOTTOON?

SMART+ Bluetooth -lamppuja voidaan ohjata yhteensopivilla iOS- tai Android-älypuhelimilla tai -tableteilla, joissa on Apple Home-, Google Home- tai LEDVANCE SMART+ -sovellus. Vaatimukset ovat erilaisia riippuen siitä, käytätkö SMART+ Bluetooth -lamppuja Apple HomeKit-, Google Assistant- vai LEDVANCE SMART+ -sovelluksen kanssa. Lisätietoja on usein kysyttyjen kysymysten kohdissa 2–4: LEDVANCE SMART+ -sovellus, SMART+ ja Apple HomeKit sekä SMART+ ja Google Assistant.

2.1.2. OVATKO SMART+ BLUETOOTH -LAMPUT KOOTTAVIA?

Kaikki SMART+ Bluetooth -lamput ovat heti käyttövalmiita, joten niitä ei tarvitse koota.

2.2.1. MITEN SMART+ BLUETOOTH -LAMPUT PÄIVITETÄÄN?

SMART+ Bluetooth -lamput voidaan päivittää vain LEDVANCE SMART+ -sovelluksen avulla. Päivitystapa riippuu siitä, käytätkö SMART+ Bluetooth -lamppuja LEDVANCE SMART+ -sovelluksella vai Apple HomeKit -järjestelmään yhdistettyinä. Jos käytät SMART+ Bluetooth -lamppuja LEDVANCE SMART+ -sovelluksella, lue päivitysohjeet usein kysyttyjen kysymysten kohdasta 2 (LEDVANCE SMART+ -sovellus). Jos käytät SMART+ Bluetooth -lamppuja Apple HomeKit- tai Google Assistant -järjestelmän kautta, katso päivitysohjeet usein kysyttyjen kysymysten kohdasta 3 (SMART+ ja Apple HomeKit) tai kohdasta 4 (SMART+ ja Google Assistant).

2.2.2. MITEN SMART+ BLUETOOTH -LAMPUT YHDISTETÄÄN YHTEENSOPIVAAN JÄRJESTELMÄÄN?

SMART+ Bluetooth -lamppujen on oltava laiteparinmuodostustilassa, jotta voit yhdistää ne yhteensopivaan järjestelmään. Helpoin tapa asettaa SMART+ Bluetooth -lamput laiteparinmuodostustilaan on palauttaa tehdasasetukset ja kytkeä ne sitten verkkovirtaan. Tehdasasetusten palauttamisen ohjeet ovat kysymyskohdassa 2.3.5 (MITEN SMART+ BLUETOOTH -LAMPUT NOLLATAAN?). Kun kytket SMART+ Bluetooth -lampun virran päälle ensimmäisen kerran, se on automaattisesti laiteparinmuodostustilassa noin 8 minuutin ajan. Tarkat ohjeet laiteparin muodostukseen eri sovellusten kanssa löytyvät usein kysyttyjen kysymysten kohdista 2–4: LEDVANCE SMART+ -sovellus, SMART+ ja Apple HomeKit sekä SMART+ ja Google Assistant.

2.2.3. VOINKO KÄYTTÄÄ SMART+ BLUETOOTH -LAMPPUJA PERINTEISELLÄ VALOKATKAISIMELLA?

Kyllä. Voit sytyttää ja sammuttaa SMART+ Bluetooth -lamput perinteisellä valokatkaisimella. Valokatkaisimen (virtakytkimen) painaminen sytyttää sähköverkkoon kytketyt SMART+ Bluetooth -lamput oletusasetuksilla. Lisätietoja oletusasetuksista on kysymyskohdassa 2.3.1 (MIKÄ ON SMART+ BLUETOOTH -LAMPPUJEN OLETUSASETUS?).

2.2.4. VOINKO HALLITA SMART+ BLUETOOTH -LAMPPUJA ILMAN ÄLYKOTISILLAN TAI -YHDYSKÄYTÄVÄN OSTAMISTA?

Kyllä ja ei. Se riippuu järjestelmästä. Voit ohjata SMART+ Bluetooth -lamppuja suoraan yhteensopivalla Android (Android 6.0 tai uudempi)- tai iOS (iOS 10 tai uudempi) -laitteella, jossa on LEDVANCE SMART+- tai Apple Home -sovellus.

Huomaa, että jos käytät SMART+ Bluetooth -lamppuja Apple HomeKit -järjestelmän kanssa, joihinkin ominaisuuksiin (esim. automaatio tai etäkäyttö) saatetaan lisäksi tarvita iPad, Apple TV tai HomePod. Lisätietoja tarjoaa Applen tukisivu .

SMART+ Bluetooth -laitteiden ohjaamiseen Google Assistantilla tarvitaan ehdottomasti Google Home- tai Google Nest -laite. Lisätietoja Google Home- ja Google Nest -laitteista tarjoaa Google Nestin ohjesivu .

2.2.5. VOINKO HIMMENTÄÄ SMART+ BLUETOOTH -LAMPPUJA TAVALLISELLA HIMMENTIMELLÄ?

Et. SMART+ Bluetooth -lamppuja ei voi himmentää tavallisella himmentimellä. Voit tietenkin himmentää SMART+ Bluetooth -lamppuja LEDVANCE SMART+-, Apple Home- tai Google Home -sovelluksella.

2.3.1. MIKÄ ON SMART+ BLUETOOTH -LAMPPUJEN OLETUSASETUS?

SMART+ Bluetooth -lamppujen oletusasetus on viimeksi käytetty asetus. Viimeksi käytetty asetus tallennetaan 30 sekunnin kuluttua, ja se sisältää lampun valon kirkkauden ja värin tai värilämpötilan.

2.3.2. MITÄ SMART+ BLUETOOTH -LAMPPUJA ON SAATAVANA JA MISTÄ SAAN LISÄTIETOJA?

Saatavana olevat SMART+ Bluetooth -tuotteet löytyvät täältä.

2.3.3. MITÄ SMART+ BLUETOOTH -LAMPUILLE TAPAHTUU SÄHKÖKATKON SATTUESSA?

Kun sähkö palautuu, virtalähteeseen kytketyt SMART+ Bluetooth -lamput siirtyvät oletusasetuksiin. Lisätietoja oletusasetuksista on kysymyskohdassa 2.3.1 (MIKÄ ON SMART+ BLUETOOTH -LAMPPUJEN OLETUSASETUS?).

2.3.4. MIKÄ ON SMART+ BLUETOOTH -LAMPPUJEN LANGATTOMAN YHTEYDEN KANTAMA?

SMART+ Bluetooth -lamppujen langaton kantama riippuu käytetystä Bluetooth-versiosta:

a) LEDVANCE SMART+ -sovellukseen tai Google Assistant -järjestelmään yhdistetyt SMART+ Bluetooth -lamput:
SMART+ Bluetooth -lamput käyttävät Bluetooth-mesh-verkkoa, jos niitä ohjataan LEDVANCE SMART+ -sovelluksella tai Google Assistantilla. Rakennuksen rakennusmateriaali ja seinän kaltaiset esteet voivat joissain tiloissa heikentää signaalia. Kunhan Bluetooth-signaali ei ole heikentynyt, se kantaa jopa 50 metriä kahden SMART+ Bluetooth-tuotteen välillä. Lisäksi Bluetooth-mesh-verkkosignaali toistetaan jokaisessa Bluetooth-mesh-verkkoa käyttävässä, sähköverkkoon kytketyssä SMART+ Bluetooth -tuotteessa. Näin ollen voit yleensä ohjata Bluetooth-mesh-verkkoa käyttävää SMART+ Bluetooth -lamppua yli 50 metrin päässä olevalla älypuhelimella tai tabletilla, jos niiden välissä on toinen Bluetooth-mesh-verkkoa käyttävä SMART+ Bluetooth -tuote.

Huomautus: Mesh-verkkotoimintoja ei ole vielä otettu käyttöön Google Assistant -järjestelmän kanssa.

b) Apple HomeKit -järjestelmään yhdistetyt SMART+ Bluetooth -lamput:
Apple HomeKit -järjestelmään yhdistetyt SMART+ Bluetooth -lamput käyttävät tiedonsiirtoon Bluetooth Low Energy -verkkoa. Rakennuksen rakennusmateriaali ja seinän kaltaiset esteet voivat joissain tiloissa heikentää signaalia. Kunhan Bluetooth-signaali ei ole heikentynyt, se kantaa jopa 50 metriä Apple-laitteen ja SMART+ Bluetooth -lampun välillä.

2.3.5. MITEN SMART+ BLUETOOTH -LAMPUT NOLLATAAN?

Yksittäisiä SMART+ Bluetooth -lamppuja voidaan nollata tehdasasetuksiin ja määrittää uudelleen ilman koko älykotijärjestelmän uudelleen asentamista. Yksinkertaisesti poista lamppu älykotijärjestelmästä (lisätietoja usein kysyttyjen kysymysten kohdissa LEDVANCE SMART+ -sovellus, SMART+ ja Apple HomeKit tai SMART+ ja Google Assistant) tai nollaa lamppu manuaalisesti seuraavalla tavalla:

a) SMART+ Bluetooth RGBW -lamppujen nollaus:
Nollaa SMART+ Bluetooth RGBW -lamppu tehdasasetuksiin kytkemällä se päälle kolmeksi sekunniksi ja pois päältä kolmeksi sekunniksi viisi kertaa peräkkäin. Kun kytket virran jälleen päälle, lamppu vahvistaa nollauksen väläyttämällä sinistä, vihreää ja punaista valoa. Nyt voit yhdistää sen uudelleen älykotijärjestelmään.

b) SMART+ Bluetooth Tunable White -lamppujen nollaus:
Nollaa SMART+ Bluetooth Tunable White -lamppu tehdasasetuksiin kytkemällä se päälle kolmeksi sekunniksi ja pois päältä kolmeksi sekunniksi viisi kertaa peräkkäin. Kun kytket virran jälleen päälle, lamppu vahvistaa nollauksen väläyttämällä kaksi kertaa kylmää ja lämmintä valkoista valoa. Nyt voit yhdistää sen uudelleen älykotijärjestelmään.

c) SMART+ Bluetooth Dimmable -lamppujen nollaus:
Nollaa SMART+ Bluetooth Dimmable -lamppu tehdasasetuksiin kytkemällä se päälle kolmeksi sekunniksi ja pois päältä kolmeksi sekunniksi viisi kertaa peräkkäin. Kun kytket virran jälleen päälle, lamppu vahvistaa nollauksen säätämällä valoa kolme kertaa himmeästä kirkkaaseen. Nyt voit yhdistää sen uudelleen älykotijärjestelmään.

2.4.1. MITÄ VOIN TEHDÄ, JOS SMART+ BLUETOOTH -LAMPPU EI TOIMI?

Tarkista yleisimmät virhetyypit käymällä läpi seuraava tarkistuslista. Jos et saa itse ratkaistua ongelmaa, ota yhteyttä tukipalveluumme klikkaamalla seuraavaa linkkiä .

a) Tarkista virransyöttö:
Varmista, että SMART+ Bluetooth -lamppu on kytketty toimivaan virtalähteeseen ja että lampun virta on kytketty päälle. Lamppu voi vastaanottaa komentoja vain, kun virta- eli valokatkaisin on kytketty päälle.

b) Uudelleenkäynnistys:
Kytke ensin SMART+ Bluetooth -lampun virta pois päältä yhdistämisen aikana, ja kytke se sitten takaisin päälle. Yhdistäminen voi kestää jopa kolme minuuttia.

Jos lamppu ei vieläkään yhdisty, käynnistä LEDVANCE SMART+-, Apple Home- tai Google Home -sovellus uudelleen. Lisäksi voit kokeilla, jos älypuhelimen tai tabletin uudelleenkäynnistys auttaisi.

c) Tarkista Internet- ja Wi-Fi-yhteydet:
Varmista, että käyttämäsi älypuhelimen tai tabletin Internet-yhteys toimii. Jos muodostat yhteyden Internetiin Wi-Fi-yhteydellä ja älypuhelin tai tabletti ei muodosta yhteyttä Internetiin, ongelma voi ratketa reitittimen uudelleenkäynnistyksellä.

d) Vähennä häiriötekijöitä:
Erilaiset ulkoiset tekijät voivat häiritä SMART+ Bluetooth -tuotteiden toimivuutta. Ehkäise näitä tekijöitä seuraavalla tavalla:

– Lyhennä SMART+ Bluetooth -tuotteen ja älypuhelimen tai tabletin välistä etäisyyttä.

– Sammuta laitteet, jotka tuottavat ylimääräisiä Bluetooth-signaaleja SMART+ Bluetooth -tuotteiden ja älypuhelimen tai tabletin välittömässä läheisyydessä.

– Sähköä johtavasta materiaalista valmistetut pinnat voivat vaikuttaa kielteisesti Bluetooth-signaaliin. Yritä poistaa ne. Myös seinien kaltaiset esteet voivat heikentää kantamaa.

e) Lisää uudelleen järjestelmään:
Ongelma voi korjaantua, jos lisäät SMART+ Bluetooth -lampun uudelleen järjestelmääsi. Tarkemmat ohjeet löytyvät usein kysyttyjen kysymysten kohdista 2–4: LEDVANCE SMART+ sovellus, SMART+ ja Apple HomeKit tai SMART+ ja Google Assistant.

f) Lähetä sähköpostia tukipalveluun:
Jos SMART+ Bluetooth -lamppu ei edelleenkään toimi odotetulla tavalla, ota yhteyttä tukipalveluumme. Tukipalvelumme neuvoo sinua mielellään.

2.4.2. MITÄ VOIN TEHDÄ, JOS EDELLISET VASTAUKSET EIVÄT RATKAISSEET ONGELMAANI?

Lisäohjeita saat kunkin järjestelmän usein kysyttyjen kysymysten vianmääritysosiosta (LEDVANCE SMART+ sovellus, SMART+ ja Apple HomeKit tai SMART+ ja Google Assistant). Jos et edelleenkään saanut vastausta kysymykseesi, ota yhteyttä suoraan tukipalveluumme. Tukipalvelumme neuvoo sinua mielellään.

3. LEDVANCE SMART+ BLUETOOTH -VALAISIMET

3.1.1. MITÄ TARVITSEN SMART+ BLUETOOTH -VALAISINTEN KÄYTTÖÖNOTTOON?

SMART+ Bluetooth -valaisimia voidaan ohjata yhteensopivilla iOS- tai Android-älypuhelimilla tai -tableteilla, joissa on Apple Home-, Google Home- tai LEDVANCE SMART+ -sovellus. Vaatimukset ovat erilaisia riippuen siitä, käytätkö SMART+ Bluetooth -valaisimia Apple HomeKit- vai LEDVANCE SMART+ -sovelluksen kanssa. Lisätietoja on usein kysyttyjen kysymysten kohdissa 2–4: LEDVANCE SMART+ -sovellus, SMART+ ja Apple HomeKit sekä SMART+ ja Google Assistant.

3.1.2. OVATKO SMART+ BLUETOOTH -VALAISIMET KOOTTAVIA?

Suurin osa SMART+ Bluetooth -valaisimista on heti käyttövalmiita, joten niitä ei tarvitse koota. Koottavat SMART+ Bluetooth -valaisimet sisältävät kuitenkin kaikki kokoamiseen tarvittavat osat, mukaan lukien virtalähteet, asennustarvikkeet tai jatkokaapelit. Katso tarkemmat tiedot pakkaukseen sisältyvistä asennusohjeista. Jos SMART+ Bluetooth -valaisin ei toimi kunnolla kokoamisen jälkeen, katso kysymyskohta 3.4.1. (MITÄ VOIN TEHDÄ, JOS SMART+ BLUETOOTH -VALAISIN EI TOIMI?).

3.2.1. MITEN SMART+ BLUETOOTH -VALAISIMET PÄIVITETÄÄN?

SMART+ Bluetooth -valaisimet voidaan päivittää vain LEDVANCE SMART+ -sovelluksen avulla. Päivitystapa riippuu siitä, käytätkö SMART+ Bluetooth -valaisimia LEDVANCE SMART+ -sovelluksella vai Apple HomeKit- tai Google Assistant -järjestelmään yhdistettyinä. Jos käytät SMART+ Bluetooth -valaisimia LEDVANCE SMART+ -sovelluksella, lue päivitysohjeet usein kysyttyjen kysymysten kohdasta 2 (LEDVANCE SMART+ -sovellus). SMART+ Bluetooth -valaisinten päivitysohjeet Apple HomeKit -järjestelmälle ovat usein kysyttyjen kysymysten kohdassa 3 (SMART+ ja Apple HomeKit) ja Google Assistant -järjestelmälle kohdassa 4 (SMART+ ja Google Assistant).

3.2.2. MITEN SMART+ BLUETOOTH -VALAISIMET YHDISTETÄÄN YHTEENSOPIVAAN JÄRJESTELMÄÄN?

SMART+ Bluetooth -valaisinten on oltava laiteparinmuodostustilassa, jotta voit yhdistää ne yhteensopivaan järjestelmään. Helpoin tapa asettaa SMART+ Bluetooth -valaisimet laiteparinmuodostustilaan on palauttaa tehdasasetukset ja kytkeä ne sitten verkkovirtaan. Tehdasasetusten palauttamisen ohjeet ovat kysymyskohdassa 3.3.6 (MITEN SMART+ BLUETOOTH -VALAISIMET NOLLATAAN?). Kun kytket SMART+ Bluetooth -lampun virran päälle ensimmäisen kerran, se on automaattisesti laiteparinmuodostustilassa noin 8 minuutin ajan. Tarkat ohjeet laiteparin muodostukseen eri järjestelmien kanssa löytyvät usein kysyttyjen kysymysten kohdista 2–4: LEDVANCE SMART+ -sovellus, SMART+ ja Apple HomeKit sekä SMART+ ja Google Assistant.

3.2.3. VOINKO KÄYTTÄÄ SMART+ BLUETOOTH -VALAISIMIA PERINTEISELLÄ VALOKATKAISIMELLA?

Kyllä. Voit sytyttää ja sammuttaa SMART+ Bluetooth -valaisimet perinteisellä valokatkaisimella. Valokatkaisimen (virtakytkimen) painaminen sytyttää sähköverkkoon kytketyt SMART+ Bluetooth -valaisimet oletusasetuksilla. Lisätietoja oletusasetuksista on kysymyskohdassa 3.3.1 (MIKÄ ON SMART+ BLUETOOTH -VALAISINTEN OLETUSASETUS?).

3.2.4. VOINKO HALLITA SMART+ BLUETOOTH -VALAISIMIA ILMAN ÄLYKOTISILLAN TAI -YHDYSKÄYTÄVÄN OSTAMISTA?

Kyllä ja ei. Se riippuu järjestelmästä. Voit ohjata SMART+ Bluetooth -valaisimia suoraan yhteensopivalla Android (Android 6.0 tai uudempi)- tai iOS (iOS 10 tai uudempi) -laitteella, jossa on LEDVANCE SMART+- tai Apple Home -sovellus. Huomaa, että jos käytät SMART+ Bluetooth -valaisimia Apple HomeKit -järjestelmän kanssa, joihinkin ominaisuuksiin (esim. automaatio tai etäkäyttö) saatetaan lisäksi tarvita iPad, Apple TV tai HomePod. Lisätietoja tarjoaa Applen tukisivu .

SMART+ Bluetooth -laitteiden ohjaamiseen Google Assistantilla tarvitaan ehdottomasti Google Home- tai Google Nest -laite. Lisätietoja Google Home- ja Google Nest -laitteista tarjoaa Google Nestin ohjesivu .

3.2.5. VOINKO HIMMENTÄÄ SMART+ BLUETOOTH -VALAISIMET TAVALLISELLA HIMMENTIMELLÄ?

Et. SMART+ Bluetooth -valaisimia ei voi himmentää tavallisella himmentimellä. Voit tietenkin himmentää SMART+ Bluetooth -valaisimia LEDVANCE SMART+-, Apple Home- tai Google Home -sovelluksella.

3.3.1. MIKÄ ON SMART+ BLUETOOTH -VALAISINTEN OLETUSASETUS?

SMART+ Bluetooth -valaisinten oletusasetus on viimeksi käytetty asetus. Viimeksi käytetty asetus tallennetaan 30 sekunnin kuluttua, ja se sisältää lampun valon kirkkauden ja värin tai värilämpötilan.

3.3.2. MITÄ SMART+ BLUETOOTH -VALAISIMIA ON SAATAVANA JA MISTÄ SAAN LISÄTIETOJA?

Saatavana olevat SMART+ Bluetooth -tuotteet löytyvät täältä .

3.3.3. VOIKO SMART+ FLEX 3P MULTICOLOR BLUETOOTH -NAUHAA JATKAA?

Kyllä. SMART+ Flex 3P Multicolor Bluetooth tukee yhteensä 6 metrin mittaista LED-nauhaa. Voit liittää yhteen enintään 10 joustavaa LED-nauhan osaa, joiden pituus on 60 cm. Lisätietoja on SMART+ Flex Extension 2P Multicolor -paketissa, joka sisältää ylimääräisiä LED-nauhoja ja liitoskappaleita. Lisävarusteet soveltuvat niin SMART+ 3P Flex Multicolor -valaisimen Bluetooth- kuin Zigbee-versioon.

3.3.4. VOIKO SMART+ BLUETOOTH OUTDOOR FLEX MULTICOLOR -NAUHAA JATKAA?

Huomaa, että sääsuojauksen vuoksi SMART+ Bluetooth Outdoor Flex -tuotteeseen ei voi asentaa jatkeita.

3.3.5. MITÄ SMART+ BLUETOOTH -VALAISIMILLE TAPAHTUU SÄHKÖKATKON SATTUESSA?

Kun sähkö palautuu, virtalähteeseen kytketyt SMART+ Bluetooth -valaisimet siirtyvät oletusasetuksiin. Lisätietoja oletusasetuksista on kysymyskohdassa 3.3.1 (MIKÄ ON SMART+ BLUETOOTH -VALAISINTEN OLETUSASETUS?).

3.3.6. MIKÄ ON SMART+ BLUETOOTH -VALAISINTEN LANGATTOMAN YHTEYDEN KANTAMA?

SMART+ Bluetooth -valaisinten langaton kantama riippuu käytetystä Bluetooth-versiosta:

a) LEDVANCE SMART+ -sovellukseen tai Google Assistant -järjestelmään yhdistetyt SMART+ Bluetooth -valaisimet:

SMART+ Bluetooth -valaisimet käyttävät Bluetooth-mesh-verkkoa, jos niitä ohjataan LEDVANCE SMART+ -sovelluksella tai Google Assistantilla. Rakennuksen rakennusmateriaali ja seinän kaltaiset esteet voivat joissain tiloissa heikentää signaalia. Kunhan Bluetooth-signaali ei ole heikentynyt, se kantaa jopa 50 metriä kahden SMART+ Bluetooth-tuotteen välillä. Lisäksi Bluetooth-mesh-verkkosignaali toistetaan jokaisessa Bluetooth-mesh-verkkoa käyttävässä, sähköverkkoon kytketyssä SMART+ Bluetooth -tuotteessa. Näin ollen voit yleensä ohjata Bluetooth-mesh-verkkoa käyttävää SMART+ Bluetooth -valaisinta yli 50 metrin päässä olevalla älypuhelimella tai tabletilla, jos niiden välissä on toinen Bluetooth-mesh-verkkoa käyttävä SMART+ Bluetooth -tuote. SMART+ Bluetooth Outdoor Flex Multicolor -nauhoja voidaan käyttää langattoman yhteyden kantaman alueella myös ulkona, esimerkiksi pihalla tai terassilla.

Huomautus: Mesh-verkkotoimintoja ei ole vielä otettu käyttöön Google Assistant -järjestelmän kanssa.

b) Apple HomeKit -järjestelmään yhdistetyt SMART+ Bluetooth -valaisimet:

Apple HomeKit -järjestelmään yhdistetyt SMART+ Bluetooth -valaisimet käyttävät tiedonsiirtoon Bluetooth Low Energy -verkkoa. Rakennuksen rakennusmateriaali ja seinän kaltaiset esteet voivat joissain tiloissa heikentää signaalia. Kunhan Bluetooth-signaali ei ole heikentynyt, se kantaa jopa 50 metriä Apple-laitteen ja SMART+ Bluetooth -valaisimen välillä.

3.3.7. MITEN SMART+ BLUETOOTH -VALAISIMET NOLLATAAN?

Yksittäisiä SMART+ Bluetooth -valaisimia voidaan nollata tehdasasetuksiin ja määrittää uudelleen ilman koko älykotijärjestelmän uudelleen asentamista. Yksinkertaisesti poista valaisin älykotijärjestelmästä (lisätietoja usein kysyttyjen kysymysten kohdissa LEDVANCE SMART+ -sovellus, SMART+ ja Apple HomeKit tai SMART+ ja Google Assistant) tai nollaa valaisin manuaalisesti seuraavalla tavalla:

a) SMART+ Bluetooth RGBW -valaisinten nollaus:

Nollaa SMART+ Bluetooth RGBW -valaisin tehdasasetuksiin kytkemällä se päälle viideksi sekunniksi ja pois päältä viideksi sekunniksi viisi kertaa peräkkäin. Kun kytket virran jälleen päälle, valaisin vahvistaa nollauksen väläyttämällä sinistä, vihreää ja punaista valoa. Nyt voit yhdistää sen uudelleen älykotijärjestelmään.

b) SMART+ Bluetooth Tunable White -valaisinten nollaus:

Nollaa SMART+ Bluetooth Tunable White -valaisin tehdasasetuksiin kytkemällä se päälle viideksi sekunniksi ja pois päältä viideksi sekunniksi viisi kertaa peräkkäin. Kun kytket virran jälleen päälle, valaisin vahvistaa nollauksen väläyttämällä kaksi kertaa kylmää ja lämmintä valkoista valoa. Nyt voit yhdistää sen uudelleen älykotijärjestelmään.

3.3.8. MISTÄ LÖYDÄN SMART+ BLUETOOTH -VALAISIMEN ASENNUSKOODIN?

Jokaisen SMART+ Bluetooth -tuotteen asennuskoodi on tuotteen käyttöohjeissa QR-koodin muodossa. Jos käyttöohjeita ei enää ole, koodi löytyy myös itse tuotteesta.

3.4.1. MITÄ VOIN TEHDÄ, JOS SMART+ BLUETOOTH -VALAISIN EI TOIMI?

Tarkista yleisimmät virhetyypit käymällä läpi seuraava tarkistuslista. Jos et saa itse ratkaistua ongelmaa, ota yhteyttä tukipalveluumme klikkaamalla seuraavaa linkkiä .

a) Tarkista, että kaikki osat on asennettu oikein:
1. SMART+ OUTDOOR FLEX MULTICOLOR BLUETOOTH:
Virtalähteen ja valaisimen väliset liittimet on tässä SMART+ Bluetooth -valaisimessa asennettava tietynsuuntaisesti. Oikean kulman ja suunnan voi päätellä liitinjohtojen molempien päiden merkkilovista.

2. SMART+ 3P FLEX MULTICOLOR JA SMART FLEX EXTENSION 2P MULTICOLOR:
Näiden SMART+ Bluetooth -valaisinten liittimien yläpuolella on merkit, jotka osoittavat oikean liitossuunnan kahden osan välillä. Varmista aina, että kahden liitetyn osan väliset merkit vastaavat toisiaan.

b) Tarkista virransyöttö:
Varmista, että SMART+ Bluetooth -valaisin on kytketty toimivaan virtalähteeseen ja että valaisimen virta on kytketty päälle. Valaisin voi vastaanottaa komentoja vain, kun virta- eli valokatkaisin on kytketty päälle.

c) Uudelleenkäynnistys:
Kytke ensin SMART+ Bluetooth -valaisimen virta pois päältä yhdistämisen aikana, ja kytke se sitten takaisin päälle. Yhdistäminen voi kestää jopa kolme minuuttia.

Jos valaisin ei vieläkään yhdisty, käynnistä LEDVANCE SMART+-, Apple Home- tai Google Home -sovellus uudelleen. Lisäksi kannattaa kokeilla, jos älypuhelimen tai tabletin uudelleenkäynnistys auttaisi.

d) Vähennä häiriötekijöitä:
Erilaiset ulkoiset tekijät voivat häiritä SMART+-tuotteen toimivuutta. Ehkäise näitä tekijöitä seuraavalla tavalla:

– Lyhennä SMART+ Bluetooth -tuotteen ja älypuhelimen tai tabletin välistä etäisyyttä.

– Sammuta laitteet, jotka tuottavat ylimääräisiä Bluetooth-signaaleja SMART+ Bluetooth -tuotteiden ja älypuhelimen tai tabletin välittömässä läheisyydessä.

– Sähköä johtavasta materiaalista valmistetut pinnat voivat vaikuttaa kielteisesti Bluetooth-signaaliin. Yritä poistaa ne. Myös seinien kaltaiset esteet voivat heikentää kantamaa.

e) Tarkista Internet- ja Wi-Fi-yhteydet:
Varmista, että käytössä olevalla älypuhelimella tai tabletilla on toimiva yhteys sekä kotiverkkoon/Wi-Fi-reitittimeen että Internetiin. Jos älypuhelin tai tabletti ei muodosta yhteyttä Wi-Fi-reitittimeen, ongelma voi ratketa reitittimen uudelleenkäynnistyksellä.

f) Lisää uudelleen järjestelmään:
Ongelma voi korjaantua, jos lisäät SMART+ Bluetooth -valaisimen uudelleen järjestelmääsi. Tarkemmat ohjeet löytyvät usein kysyttyjen kysymysten kohdista 2–4: LEDVANCE SMART+ sovellus, SMART+ ja Apple HomeKit tai SMART+ ja Google Assistant.

g) Lähetä sähköpostia tukipalveluun:

Jos SMART+ Bluetooth -valaisin ei edelleenkään toimi odotetulla tavalla, ota yhteyttä tukipalveluumme. Tukipalvelumme neuvoo sinua mielellään.

3.4.2. MITÄ VOIN TEHDÄ, JOS SMART+ BLUETOOTH -VALAISIN EI NÄYTÄ ASIANMUKAISESSA SOVELLUKSESSA VALITSEMIANI VÄRIASETUKSIA?

Tarkista ensin, että SMART+ Bluetooth -tuotteesi pystyy näyttämään valitsemasi värin. Merkinnällä ”Multicolor” (monivärinen) merkityt tuotteet voivat näyttää RGBW-värejä, ”Tunable White” (säädettävä valkoinen) -merkinnällä merkityt tuotteet eri värilämpötiloja ja ”Dimmable” (himmennettävä) -merkityt tuotteet puolestaan voivat vain säätää valon kirkkautta. Jos tuote pystyy näyttämään värejä, mutta ei silti näytä oikeaa väriä, syynä voi olla virheellinen liitäntä SMART+ Bluetooth -valaisimen ja virtalähteen välillä.

3.4.3. MITÄ VOIN TEHDÄ, JOS EDELLISET VASTAUKSET EIVÄT RATKAISSEET ONGELMAANI?

Lisäohjeita kunkin järjestelmän vianmääritykseen saat usein kysyttyjen kysymysten kohdista 2–4: LEDVANCE SMART+ sovellus, SMART+ ja Apple HomeKit tai SMART+ ja Google Assistant. Jos et edelleenkään saanut vastausta kysymykseesi, ota yhteyttä suoraan tukipalveluumme. Tukipalvelumme neuvoo sinua mielellään.

4. LEDVANCE SMART+ BLUETOOTH -PISTORASIASOVITTIMET

4.1.1. MITÄ TARVITSEN SMART+ BLUETOOTH -PISTORASIASOVITTIMEN KÄYTTÖÖNOTTOON?

SMART+ Bluetooth -pistorasiasovittimia voidaan ohjata yhteensopivaan iOS- tai Android-älypuhelimeen tai -tablettiin asennetun Apple Home-, Google Home- tai LEDVANCE SMART+ -sovelluksen kautta. Vaatimukset ovat erilaisia riippuen siitä, käytätkö SMART+ Bluetooth -lamppuja Bluetooth Low Energy -verkossa toimivalla Apple HomeKit -järjestelmällä vai Bluetooth-mesh-verkkopohjaisella LEDVANCE SMART+ -sovelluksella. Lisätietoja on usein kysyttyjen kysymysten kohdissa 2–4: LEDVANCE SMART+ -sovellus, SMART+ ja Apple HomeKit tai SMART+ ja Google Assistant.

4.1.2. OVATKO SMART+ BLUETOOTH -PISTORASIASOVITTIMET KOOTTAVIA?

Kaikki SMART+ Bluetooth -pistorasiasovittimet ovat heti käyttövalmiita, joten niitä ei tarvitse koota.

4.2.1. MITEN SMART+ BLUETOOTH -PISTORASIASOVITTIMET PÄIVITETÄÄN?

SMART+ Bluetooth -pistorasiasovittimet voidaan päivittää vain LEDVANCE SMART+ -sovelluksen avulla. Päivitystapa riippuu siitä, käytätkö SMART+ Bluetooth -pistorasiasovittimia LEDVANCE SMART+ -sovelluksella vai Apple HomeKit- tai Google Assistant -järjestelmään yhdistettyinä. Jos käytät SMART+ Bluetooth -pistorasiasovittimia LEDVANCE SMART+ -sovelluksella, lue päivitysohjeet usein kysyttyjen kysymysten kohdasta 2 (LEDVANCE SMART+ -sovellus). SMART+ Bluetooth -pistorasiasovittimien päivitysohjeet Apple HomeKit -järjestelmälle ovat usein kysyttyjen kysymysten kohdassa 3 (SMART+ ja Apple HomeKit), ja Google Assistant -järjestelmälle kohdassa 4 (SMART+ ja Google Assistant).

4.2.2. VOINKO HALLITA SMART+ BLUETOOTH -PISTORASIASOVITTIMIA ILMAN ÄLYKOTISILLAN TAI -YHDYSKÄYTÄVÄN OSTAMISTA?

Kyllä ja ei. Se riippuu järjestelmästä. Voit ohjata SMART+ Bluetooth -pistorasiasovittimia suoraan yhteensopivalla Android (Android 6.0 tai uudempi)- tai iOS (iOS 10 tai uudempi) -laitteella, jossa on LEDVANCE SMART+- tai Apple Home -sovellus. Huomaa, että jos käytät SMART+ Bluetooth -pistorasiasovittimia Apple HomeKit -järjestelmän kanssa, joihinkin ominaisuuksiin (esim. automaatio tai etäkäyttö) saatetaan lisäksi tarvita iPad, Apple TV tai HomePod. Lisätietoja tarjoaa Applen tukisivu .

SMART+ Bluetooth -laitteiden ohjaamiseen Google Assistantilla tarvitaan ehdottomasti Google Home- tai Google Nest -laite. Lisätietoja Google Home- ja Google Nest -laitteista tarjoaa Google Nestin ohjesivu .

4.2.3. MITEN SMART+ BLUETOOTH -PISTORASIASOVITIN YHDISTETÄÄN YHTEENSOPIVAAN JÄRJESTELMÄÄN?

SMART+ Bluetooth -pistorasiasovittimien on oltava laiteparinmuodostustilassa, jotta voit yhdistää ne yhteensopivaan järjestelmään. Helpoin tapa asettaa SMART+ Bluetooth -pistorasiasovittimet laiteparinmuodostustilaan on palauttaa tehdasasetukset kysymyskohdan 4.3.6 (MITEN SMART+ BLUETOOTH -VALAISIMET NOLLATAAN?) avulla ja kytkeä ne sitten verkkovirtaan. Kun kytket SMART+ Bluetooth -pistorasiasovittimen virran päälle ensimmäisen kerran, se on automaattisesti laiteparinmuodostustilassa noin 8 minuutin ajan. Tarkat ohjeet laiteparin muodostukseen eri järjestelmien kanssa on usein kysyttyjen kysymysten kohdissa 2–4: LEDVANCE SMART+ -sovellus, SMART+ ja Apple HomeKit sekä SMART+ ja Google Assistant.

4.3.1. MIKÄ ON SMART+ BLUETOOTH -PISTORASIASOVITTIMIEN OLETUSTILA?

Turvallisuussyistä SMART+ Bluetooth -pistorasiasovittimien virta on aina pois päältä, kun ne kytketään sähköverkkoon.

4.3.2. MITÄ SMART+ BLUETOOTH -PISTORASIASOVITTIMIA ON SAATAVANA JA MISTÄ SAAN LISÄTIETOJA?

Saatavana olevat SMART+ Bluetooth -tuotteet löytyvät täältä.

4.3.3. MITÄ SMART+ BLUETOOTH -PISTORASIASOVITTIMILLE TAPAHTUU SÄHKÖKATKON SATTUESSA?

Turvallisuussyistä SMART+ Bluetooth -pistorasiasovittimien virta on aina pois päältä, kun ne kytketään sähköverkkoon. Eli kun sähkö palautuu, SMART+ Bluetooth -pistorasiasovitin on pois päältä, vaikka sen virta olisi ollut päällä sähkökatkon alkaessa.

4.3.4. VOINKO KYTKEÄ SMART+ BLUETOOTH -PISTORASIASOVITTIMEN MANUAALISESTI PÄÄLLE JA POIS PÄÄLTÄ?

Kyllä. SMART+ Bluetooth -pistorasiasovittimissa on manuaalinen virtapainike. Virtapainikkeessa on LED-merkkivalo, joka ilmaisee pistorasiasovittimen senhetkisen tilan.

4.3.5. MIKÄ ON SMART+ BLUETOOTH -PISTORASIASOVITTIMIEN LANGATTOMAN YHTEYDEN KANTAMA?

SMART+ Bluetooth -pistorasiasovittimien langaton kantama riippuu käytetystä Bluetooth-versiosta:

a) LEDVANCE SMART+ -sovellukseen tai Google Assistant -järjestelmään yhdistetyt SMART+ Bluetooth -pistorasiasovittimet:
SMART+ Bluetooth -pistorasiasovittimet käyttävät Bluetooth-mesh-verkkoa, jos niitä ohjataan LEDVANCE SMART+ -sovelluksella tai Google Assistantilla. Rakennuksen rakennusmateriaali ja seinän kaltaiset esteet voivat joissain tiloissa heikentää signaalia. Kunhan Bluetooth-signaali ei ole heikentynyt, se kantaa jopa 50 metriä kahden Bluetooth-mesh-verkkoa käyttävän SMART+ Bluetooth-tuotteen välillä. Lisäksi Bluetooth-mesh-verkkosignaali toistetaan jokaisessa Bluetooth-mesh-verkkoa käyttävässä, sähköverkkoon kytketyssä SMART+ Bluetooth -tuotteessa. Näin ollen voit yleensä ohjata Bluetooth-mesh-verkkoa käyttävää SMART+ Bluetooth -pistorasiasovitinta yli 50 metrin päässä olevalla älypuhelimella tai tabletilla, jos niiden välissä on toinen Bluetooth-mesh-verkkoa käyttävä SMART+ Bluetooth -tuote.

Huomautus: Mesh-verkkotoimintoja ei ole vielä otettu käyttöön Google Assistant -järjestelmän kanssa.

b) Apple HomeKit -järjestelmään yhdistetyt SMART+ Bluetooth -pistorasiasovittimet:
Apple HomeKit -järjestelmään yhdistetyt SMART+ Bluetooth -pistorasiasovittimet käyttävät tiedonsiirtoon Bluetooth Low Energy -verkkoa. Rakennuksen rakennusmateriaali ja seinän kaltaiset esteet voivat joissain tiloissa heikentää signaalia. Kunhan Bluetooth-signaali ei ole heikentynyt, se kantaa jopa 50 metriä Apple-laitteen ja SMART+ Bluetooth -pistorasiasovittimen välillä.

4.3.6. MITEN SMART+ BLUETOOTH -PISTORASIASOVITTIMET NOLLATAAN?

Yksittäisiä SMART+ Bluetooth -pistorasiasovittimia voidaan nollata tehdasasetuksiin ja määrittää uudelleen ilman koko älykotijärjestelmän uudelleen asentamista. Yksinkertaisesti poista pistorasiasovitin älykotijärjestelmästä tai nollaa se manuaalisesti pitämällä pistorasiasovittimen virtapainiketta painettuna vähintään 10 sekunnin ajan, kunnes kuulet napsahduksen tai virtapainikkeen tilan merkkivalo vilkkuu useita kertoja.

4.4.1. MITÄ VOIN TEHDÄ, JOS SMART+ BLUETOOTH -PISTORASIASOVITIN EI TOIMI?

Tarkista yleisimmät virhetyypit käymällä läpi seuraava tarkistuslista. Jos et saa itse ratkaistua ongelmaa, ota yhteyttä tukipalveluumme klikkaamalla seuraavaa linkkiä .

a) Tarkista virransyöttö:
Varmista, että SMART+ Bluetooth -pistorasiasovittimen virtalähde toimii kunnolla. Pistorasiasovitin voi vastaanottaa komentoja vain virran ollessa päällä.

b) Uudelleenkäynnistys:
Kytke ensin SMART+ Bluetooth -pistorasiasovittimen virta pois päältä yhdistämisen aikana, ja kytke se sitten takaisin päälle. Yhdistäminen voi kestää jopa kolme minuuttia.

Jos pistorasiasovitin ei vieläkään yhdisty, käynnistä LEDVANCE SMART+-, Apple HomeKit- tai Google Home -sovellus sekä käytetty älypuhelin tai tabletti uudelleen.

c) Vähennä häiriötekijöitä:
Erilaiset ulkoiset tekijät voivat häiritä SMART+-tuotteen toimivuutta. Ehkäise näitä tekijöitä seuraavalla tavalla:

– Lyhennä SMART+ Bluetooth -tuotteen ja älypuhelimen tai tabletin välistä etäisyyttä.

– Sammuta laitteet, jotka tuottavat ylimääräisiä Bluetooth-signaaleja SMART+ Bluetooth -tuotteiden ja älypuhelimen tai tabletin välittömässä läheisyydessä.

– Sähköä johtavasta materiaalista valmistetut pinnat voivat vaikuttaa kielteisesti Bluetooth-signaaliin. Yritä poistaa ne. Myös seinien kaltaiset esteet voivat heikentää kantamaa.

d) Tarkista Internet- ja Wi-Fi-yhteydet:
Varmista, että käytössä olevalla älypuhelimella tai tabletilla on toimiva yhteys sekä kotiverkkoon/Wi-Fi-reitittimeen että Internetiin. Jos älypuhelin tai tabletti ei muodosta yhteyttä Wi-Fi-reitittimeen, ongelma voi ratketa reitittimen uudelleenkäynnistyksellä.

e) Lisää uudelleen järjestelmään:
Ongelma voi korjaantua, jos lisäät SMART+ Bluetooth -pistorasiasovittimen uudelleen järjestelmääsi. Tarkemmat ohjeet löytyvät usein kysyttyjen kysymysten kohdista 2–4: LEDVANCE SMART+ sovellus, SMART+ ja Apple HomeKit tai SMART+ ja Google Assistant.

f) Tarkista järjestelmän vianmääritys:
Tarkempia ohjeita on käyttämäsi Bluetooth-järjestelmän usein kysyttyjen kysymysten vianmääritysosiossa.

g) Lähetä sähköpostia tukipalveluun:
Jos SMART+ Bluetooth -pistorasiasovitin ei edelleenkään toimi odotetulla tavalla, ota yhteyttä tukipalveluumme. Tukipalvelumme neuvoo sinua mielellään.

4.4.2. MITÄ VOIN TEHDÄ, JOS SMART+ BLUETOOTH -PISTORASIASOVITTIMEEN KYTKETYT LAITTEET EIVÄT TUNNU SAMMUVAN KOKONAAN?

Joissakin SMART+ Bluetooth -pistorasiasovittimeen kytketyissä sähkölaitteissa saattaa ilmetä ongelma, jossa laitteen tilan merkkivalo tai muut LED-merkkivalot näyttävät edelleen palavan, vaikka SMART+ Bluetooth -pistorasian virta on sammutettu. Useimmissa tapauksissa ongelma korjaantuu, kun irrotat SMART+ Bluetooth -pistorasiasovittimen, käännät sitä 180 astetta ja kytket sen sitten takaisin pistorasiaan.

4.4.3. MITÄ VOIN TEHDÄ, JOS EDELLISET VASTAUKSET EIVÄT RATKAISSEET ONGELMAANI?

Lisäohjeita saat usein kysyttyjen kysymysten kohdista 2–4: LEDVANCE SMART+ sovellus, SMART+ ja Apple HomeKit tai SMART+ ja Google Assistant. Jos et edelleenkään saanut vastausta kysymykseesi, ota yhteyttä suoraan tukipalveluumme. Tukipalvelumme neuvoo sinua mielellään.

SMART+-sovellus

1. ALOITUSTOIMET / LEDVANCE SMART+ -SOVELLUKSEN ASENNUS JA PARINMUODOSTUS SMART+ BLUETOOTH -TUOTTEIDEN KANSSA

1) Tarvitset älypuhelimen tai tabletin, jonka käyttöjärjestelmä on iOS 10 tai Android 6.0 tai niiden uudemmat versiot (jäljempänä ”mobiililaite”).

2) Lataa LEDVANCE SMART+ -sovellus Apple App Storesta tai Google Play™ -sovelluskaupasta.

3) Asenna ja käynnistä LEDVANCE SMART+ -sovellus ja luo tili antamalla sähköpostiosoite ja valitsemalla salasana.

4) Valitse LEDVANCE SMART+ app sovelluksen aloitusnäytöltä.

5) Kirjaudu sisään sovellukseen tilin kirjautumistunnuksilla.

Muodosta laitepari LEDVANCE SMART+ Bluetooth -tuotteen kanssa seuraavien ohjeiden mukaan:

1) Varmista, että pariliitettävät SMART+ Bluetooth -tuotteet on kytketty oikein ja että niissä on virta päällä.

2) Varmista, että mobiililaitteessa on verkkoyhteys joko mobiilidatan tai Wi-Fi-yhteyden kautta ja että mobiililaitteen Bluetooth-toiminto on käytössä.

3) Kun olet kirjautunut sisään LEDVANCE SMART+ -sovellukseen tilisi tunnuksilla, näet näytön My Groups (Omat ryhmät). Ennen uuden tuotteen lisäämistä tiliisi on luotava ryhmä. Napauta + ADD A GROUP (+LISÄÄ RYHMÄ) -painiketta oikeasta yläkulmasta.

4) Valitse luettelosta ennalta määritetty ryhmä tai luo uusi ryhmä, johon SMART+ Bluetooth -tuotteet lisätään.

5) Kun ryhmä on luotu, napauta + ADD A DEVICE (+LISÄÄ LAITE) -painiketta.

6) Sovellus etsii lähellä olevia tuotteita.

Jos näet pluskuvakkeen (+) tuotteen vieressä, jatka parinmuodostusta napauttamalla sitä.

Jos näet Lataa -kuvakkeen tuotteen vieressä, SMART+ Bluetooth -tuotteen laiteohjelmisto on päivitettävä ennen laiteparin muodostusta. Napauta Lataa -kuvaketta ja suorita päivitys. Kun laiteohjelmisto on päivitetty, näet pluskuvakkeen (+) päivitetyn tuotteen vieressä. Aloita laiteparin muodostus pluskuvaketta napauttamalla.

Huomautus: SMART+ Bluetooth -tuotteiden valo saattaa vilkkua useita kertoja parinmuodostuksen aikana.

7) Kun laitepari on muodostettu SMART+ Bluetooth -tuotteen kanssa, näet Device Added Successfully (Laite lisätty) -viestin. Voit myös testata SMART+ Bluetooth -tuotteen ja varmistaa, että laitepariyhteys toimii kunnolla.

8) Jos laiteparin muodostus ei onnistu edellä kuvaillulla tavalla, lisäohjeita on kysymyskohdassa 5.3. (SMART+ BLUETOOTH -TUOTTEIDEN LISÄÄMINEN SMART+-TILIINI EI ONNISTU. MITÄ VOIN TEHDÄ?)

2. SMART+ BLUETOOTH -TUOTTEIDEN OHJAUS LEDVANCE SMART+ -SOVELLUKSELLA

Varmista seuraavat asiat ennen kuin yrität ohjata SMART+ Bluetooth -tuotteita:

1) SMART+ Bluetooth -tuote ja sovellus on yhdistetty laitepariksi, tuote on kytketty sähköverkkoon ja tuotteessa on virta päällä – lisäohjeita on kysymyskohdassa 1.2 (MITEN MUODOSTAN SMART+ BLUETOOTH -TUOTTEEN JA LEDVANCE SMART+ -SOVELLUKSEN VÄLISEN LAITEPARIN?).

2) SMART+ Bluetooth -tuotteessa on uusin laiteohjelmisto – katso kysymys 3.1 (MITEN SMART+ BLUETOOTH -TUOTTEET PÄIVITETÄÄN?).

3) Mobiililaitteessa on verkkoyhteys joko mobiilidatan tai Wi-Fi-yhteyden kautta.

4) Mobiililaitteen Bluetooth-toiminto on käytössä.

5) Mobiililaite on ohjattavan SMART+ Bluetooth -tuotteen Bluetooth-kantaman sisällä.

Huomautus: Kantama riippuu pääasiassa mobiililaitteesta, rakennuksen rakenteista ja asennettujen SMART+ Bluetooth -tuotteiden määrästä. Esteet, kuten mobiililaitteen ja SMART+ BLUETOOTH -tuotteen välissä olevat seinät, voivat haitata Bluetooth-yhteyttä tai estää sen kokonaan.

Kun lisäät SMART+ Bluetooth -tuotteita, ne on lisättävä ryhmään. Ohjeet ovat kysymyskohdassa 1.2 (MITEN MUODOSTAN SMART+ BLUETOOTH -TUOTTEEN JA LEDVANCE SMART+ -SOVELLUKSEN VÄLISEN LAITEPARIN?). Näin voit hallita kaikkia saman ryhmän SMART+ Bluetooth -tuotteita yhtä aikaa.

2.2.1. SMART+ Bluetooth -tuotteiden kytkeminen päälle ja pois päältä ryhmässä

Etsi ohjattava ryhmä kohdasta My Groups (Omat ryhmät)ja napauta sitten kohtaa Turn on (Päälle) tai Turn off (Pois päältä) . Komento vaikuttaa kaikkiin kyseisen ryhmän SMART+ Bluetooth -tuotteisiin.

2.2.2. SMART+ Bluetooth -tuotteiden himmennys ryhmässä

1) Etsi ohjattava ryhmä kohdasta My Groups (Omat ryhmät)ja avaa käytettävissä olevat säätimet napauttamalla oikeassa alakulmassa olevaa laitteenohjauspalkkia.

2) Siirry kohtaan GROUP CONTROLS (RYHMÄSÄÄTIMET)ja liu'uta sormea himmennyssäätimen poikki, jolloin säädät kaikkien ryhmään kuuluvien SMART+ Bluetooth -tuotteiden valonkirkkautta.

2.2.3. Värin (RGBW) tai värilämpötilan (CCT) muuttaminen ryhmässä (jos käytettävissä)

1) Huomautus: RGBW- ja CCT-toiminnot ovat käytettävissä vain, jos SMART+ Bluetooth -tuote tukee näitä toimintoja.

2) Etsi ohjattava ryhmä kohdasta My Groups (Omat ryhmät)ja avaa käytettävissä olevat säätimet napauttamalla oikeassa alakulmassa olevaa laitteenohjauspalkkia.

3) Värin vaihto (RGBW): Valitse kohdan GROUP CONTROLS (RYHMÄSÄÄTIMET)oikeasta yläkulmasta värinhallintakuvake. Voit säätää ryhmän kaikkien SMART+ Bluetooth -tuotteiden väriä liu'uttamalla sormea värinhallintakuviossa.

4) Värilämpötilan vaihto: Valitse kohdan GROUP CONTROLS (RYHMÄSÄÄTIMET)oikeasta yläkulmasta värilämpötilan hallintakuvake. Voit säätää ryhmän kaikkien SMART+ Bluetooth -tuotteiden värilämpötilaa liu'uttamalla sormea värilämpötilanhallintakuviossa.

Kun lisäät tuotteita, ne on lisättävä ryhmään. Ohjeet ovat kysymyskohdassa 1.2 (MITEN MUODOSTAN SMART+ BLUETOOTH -TUOTTEEN JA LEDVANCE SMART+ -SOVELLUKSEN VÄLISEN LAITEPARIN?). Kaikkia samaan ryhmään kuuluvia SMART+ Bluetooth -tuotteita ei kuitenkaan tarvitse aina hallita samaan aikaan, vaan voit myös ohjata ryhmän kutakin SMART+ Bluetooth -tuotetta erikseen.

2.3.1. Yksittäisen SMART+ Bluetooth -tuotteen kytkeminen päälle ja pois päältä

1) Etsi kyseisen SMART+ Bluetooth -tuotteen ryhmä kohdasta My Groups (Omat ryhmät)ja napauta sitten kohtaaAll Devices (Kaikki laitteet) , jotta näet kaikki kyseisen ryhmän käytettävissä olevat SMART+ Bluetooth -tuotteet.

2) Etsi SMART+ Bluetooth -tuote, jota haluat ohjata. Valitse Turn on (Päälle) tai Turn off (Pois päältä) erikseen yksittäisten SMART+ Bluetooth -tuotteiden kohdalta.

2.3.2. Yksittäisen SMART+ Bluetooth -tuotteen himmennys

1) Etsi kyseisen SMART+ Bluetooth -tuotteen ryhmä kohdasta My Groups (Omat ryhmät)ja napauta sitten kohtaa All Devices (Kaikki laitteet) , jotta näet kaikki kyseisen ryhmän käytettävissä olevat SMART+ Bluetooth -tuotteet.

2) Avaa käytettävissä olevat säätimet napauttamalla yksittäisen SMART+ Bluetooth -tuotteen vasemmassa alakulmassa olevaa laitteenohjauspalkkia.

3) Säädä yksittäisen SMART+ Bluetooth -tuotteen kirkkautta liu'uttamalla sormea himmennyspalkin poikki.

2.3.3. Yksittäisen SMART+ Bluetooth -tuotteen värin (RGBW) tai värilämpötilan (CCT) muuttaminen (jos käytettävissä)

1) Huomautus: RGBW- ja CCT-toiminnot ovat käytettävissä vain, jos SMART+ Bluetooth -tuote tukee näitä toimintoja.

2) Etsi kyseisen SMART+ Bluetooth -tuotteen ryhmä kohdasta My Groups (Omat ryhmät)ja napauta sitten kohtaaAll Devices (Kaikki laitteet) , jotta näet kaikki kyseisen ryhmän käytettävissä olevat SMART+ Bluetooth -tuotteet.

3) Avaa käytettävissä olevat säätimet napauttamalla yksittäisen SMART+ Bluetooth -tuotteen vasemmassa alakulmassa olevaa laitteenohjauspalkkia.

4) Värin vaihto (RGBW): Valitse oikeasta yläkulmasta värinhallintakuvake. Säädä väriä liu'uttamalla sormea värinhallintakuviossa.

5) Värilämpötilan vaihto (CCT): Valitse oikeasta yläkulmasta värilämpötilanhallintakuvake. Säädä värilämpötilaa liu'uttamalla sormea värilämpötilan hallintakuviossa.

3. SMART+ BLUETOOTH -TUOTTEIDEN PÄIVITYS, SIIRTO, POISTO JA NIMEÄMINEN UUDELLEEN

Päivitä SMART+ Bluetooth -tuotteiden laiteohjelmisto, jotta SMART+ Bluetooth -tuotteet ja -lisävarusteet varmasti toimivat kunnolla. Tarkista saatavilla olevat päivitykset noudattamalla seuraavia ohjeita:

1) Avaa LEDVANCE SMART+ -sovelluksen valikko napauttamalla vasemmassa yläkulmassa olevaa kolmea vaakaviivaa ja valitse Firmware Update (Laiteohjelmiston päivitys).

2) Näet luettelon kaikista sovellukseen yhdistetyistä SMART+ Bluetooth -tuotteista. Tarkista päivitystilanne napauttamalla tiettyä luettelon SMART+ Bluetooth -tuotetta.

3) Jos päivitys on saatavilla, päivitysprosessi alkaa automaattisesti. SMART+ Bluetooth -tuote saattaa osoittaa vilkkumalla, että päivitys on onnistunut.

1) Etsi kyseisen SMART+ Bluetooth -tuotteen ryhmä kohdasta My Groups (Omat ryhmät)ja napauta sitten kohtaa All Devices (Kaikki laitteet) , jotta näet kaikki kyseisen ryhmän käytettävissä olevat SMART+ Bluetooth -tuotteet.

2) Valitse siirrettävä tuote. Siirry tuotevalikkoon napauttamalla oikeassa yläkulmassa olevaa kolmea pistettä. Valitse Move Device (Siirrä laite) ja valitse sitten ryhmä, johon haluat siirtää SMART+ Bluetooth -tuotteen.

1) Kun haluat poistaa Smart+ Bluetooth -tuotteen tililtäsi, varmista ensin, että SMART+ Bluetooth -tuotteen virta on kytketty päälle ja että se on yhteydessä mobiililaitteeseesi.

2) Etsi kyseisen SMART+ Bluetooth -tuotteen ryhmä kohdasta My Groups (Omat ryhmät)ja napauta sitten kohtaa All Devices (Kaikki laitteet) , jotta näet kaikki kyseisen ryhmän käytettävissä olevat SMART+ Bluetooth -tuotteet.

3) Valitse poistettava tuote. Siirry tuotevalikkoon napauttamalla oikeassa yläkulmassa olevaa kolmea pistettä. Valitse Delete Device (Poista laite) ja vahvista, että haluat todella poistaa SMART+ Bluetooth -tuotteen. Huomautus: tämä toiminto palauttaa SMART+ Bluetooth -tuotteen tehdasasetuksiin.

Voit nimetä SMART+ Bluetooth -tuotteet ja niiden ryhmät uudelleen seuraavien ohjeiden avulla.

3.4.1. Ryhmän uudelleen nimeäminen

1) Valitse päänäytöstä All Devices (Kaikki laitteet) muokattavan ryhmän alta.

2) Napauta oikean yläkulman kolmea pistettä ja valitse Rename Group (Nimeä ryhmä uudelleen).

3) Anna ryhmälle haluamasi uusi nimi ja valitse SAVE (TALLENNA).

3.4.2. Yksittäisen SMART+ Bluetooth -tuotteen nimeäminen uudelleen

1) Valitse päänäytöstäAll Devices (Kaikki laitteet) ryhmästä, johon kyseinen SMART+ Bluetooth -tuote kuuluu.

2) Valitse SMART+ Bluetooth -tuote, jonka nimeä haluat muokata.

3) Napauta oikean yläkulman kolmea pistettä ja valitse Rename Device (Nimeä laite uudelleen).

4) Anna SMART+ Bluetooth -tuotteelle haluamasi uusi nimi ja valitse SAVE (TALLENNA).

4. SMART+ BLUETOOTH -TUOTTEIDEN ÄÄNIOHJAUS VIRTUAALIAVUSTAJIEN KAUTTA

1) Aluksi tarvitset seuraavat asiat:

• Android 6.0 -laite tai uudempi versio kyseisestä käyttöjärjestemästä

• SMART+ Bluetooth -tuote

• verkkoyhteys (joko mobiilidatan tai Wi-Fin kautta)

• LEDVANCE SMART+ -sovellus ja Alexa-sovellus

• omavalintainen Amazon Alexan kanssa yhteensopiva älykaiutin (esim. Amazon ECHO tai Amazon ECHO Dot).

2) Lataa, asenna ja avaa LEDVANCE SMART+ -sovellus ja luo tili – ohjeet ovat kysymyskohdassa 1.1 (MITEN LEDVANCE SMART+ -SOVELLUS ASENNETAAN?).

3) Lataa Alexa-sovellus Google Play™ – kaupasta ja luo tili.

4) Kun olet luonut Alexa- ja LEDVANCE SMART+ -sovellusten tilit, siirry Alexa-sovellukseen.

5) Napauta vasemmassa yläkulmassa olevaa valikkokuvaketta ja valitse Skills & Games (Taidot ja pelit).

6) Etsi LEDVANCE SMART+ -taito ja valitse Enable (Ota käyttöön).

7) Linkitä tilit syöttämällä LEDVANCE SMART+ -sovelluksen kirjautumistunnukset.

8) Jos haluat käyttää SMART+ Bluetooth -tuotteita Amazon Alexa -virtuaaliavustajan kanssa, varmista, että kohdan 2.1 (YLEISET VAATIMUKSET) yleiset vaatimukset täyttyvät.

9) Kun olet valmis, etsi laitteita Alexa-sovelluksessa. Kun SMART+ Bluetooth -tuotteet on havaittu, voit ohjata SMART+ Bluetooth -tuotteita Amazon Alexa -äänikomennoilla ja Alexa-sovelluksen toiminnoilla.

Otathan huomioon, että iOS-laitteessa se on mahdollista yhdistää Amazon Alexaan, mutta sitä ei ole tuettu.

5. SMART+ BLUETOOTH -TUOTTEIDEN VIANMÄÄRITYS LEDVANCE SMART+ -SOVELLUKSELLA

1) Varmista, että kohdan 2.1 yleiset vaatimukset täyttyvät.

2) Avaa LEDVANCE SMART+ -sovelluksen valikko napauttamalla vasemmassa yläkulmassa olevaa kolmea vaakaviivaa, ja napauta päivityspainiketta kohdasta Network Status (Verkon tila). Se käynnistää SMART+ Bluetooth -tuotteiden ja mobiililaitteesi välisen Bluetooth-yhteyden uudelleen.

3) Varmista, että mobiililaitteessa on verkkoyhteys joko mobiilidatan tai Wi-Fin kautta, jotta voit ohjata SMART+ Bluetooth -tuotteita.

4) Kokeile sulkea ja käynnistää LEDVANCE SMART+ -sovellus uudelleen, koska silloin myös verkkoyhteys käynnistyy uudelleen.

5) SMART+ Bluetooth -tuotteet laajentavat ohjausalueen kantamaa Bluetooth-mesh-verkkotekniikalla. Jos olet kuitenkin liian kaukana, yhteyttä ei ole. Yritä siirtyä lähemmäksi tuotetta, poista esteitä tai laajenna ohjausaluetta lisäämällä muita SMART+ Bluetooth -tuotteita ja -lisävarusteita kotiisi.

6) Tarkista SMART+ Bluetooth -tuotteiden laiteohjelmiston päivitystilanne – katso kysymys 3.1 (MITEN SMART+ BLUETOOTH -TUOTTEET PÄIVITETÄÄN?). Näillä päivityksillä varmistat, että käytössäsi on SMART+ Bluetooth -tuotteiden laiteohjelmiston uusin versio. Ja se puolestaan varmistaa, että laite toimii kunnolla.

7) Jos edellä mainitut menetelmät eivät toimi, tuote on ehkä poistettava järjestelmästä – katso kysymys 3.3 (MITEN POISTAN SMART+ BLUETOOTH -TUOTTEEN LEDVANCE SMART+ -SOVELLUKSESTA?) – ja laitepari sovelluksen kanssa muodostettava uudelleen – katso kysymys 1.2 (MITEN MUODOSTAN SMART+ BLUETOOTH -TUOTTEEN JA LEDVANCE SMART+ -SOVELLUKSEN VÄLISEN LAITEPARIN?).

1) Varmista, että kohdan 2.1 yleiset vaatimukset täyttyvät.

2) Varmista, että mobiililaitteessa on hyvä datayhteys tai että se on yhdistetty Wi-Fi-verkkoon.

3) Kokeile sulkea ja käynnistää LEDVANCE SMART+ -sovellus uudelleen, koska silloin myös verkkoyhteys käynnistyy uudelleen.

4) Jos olet asentanut LEDVANCE SMART+ -sovelluksen useampaan kuin yhteen mobiililaitteeseen, sulje sovellus mobiililaitteissa, joita et tällä hetkellä käytä.

5) Jos edellä mainitut menetelmät eivät toimi, tuote on ehkä poistettava järjestelmästä – katso kysymys 3.3 (MITEN POISTAN SMART+ BLUETOOTH -TUOTTEEN LEDVANCE SMART+ -SOVELLUKSESTA?) – ja laitepari sovelluksen kanssa muodostettava uudelleen – katso kysymys 1.2 (MITEN MUODOSTAN SMART+ BLUETOOTH -TUOTTEEN JA LEDVANCE SMART+ -SOVELLUKSEN VÄLISEN LAITEPARIN?).

1) Noudata kohdan 1.2 (MITEN MUODOSTAN SMART+ BLUETOOTH -TUOTTEEN JA LEDVANCE SMART+ -SOVELLUKSEN VÄLISEN LAITEPARIN?) ohjeita ja varmista, että kohdan 2.1 yleiset vaatimukset täyttyvät.

2) Käynnistä LEDVANCE SMART+ -sovellus uudelleen ja irrota SMART+ Bluetooth -tuote hetkeksi virtalähteestä (uudelleenkäynnistys) ennen kuin yrität lisätä sen uudelleen sovellukseen.

3) Tuo mobiililaite lähemmäksi SMART+ Bluetooth -tuotetta.

4) Varmista, että LEDVANCE SMART+ -tililläsi ei ole kirjauduttu sisään mihinkään muuhun mobiililaitteeseen.

5) Sammuta kaikki SMART+-laitteen kantaman sisällä olevat Bluetooth-laitteet.

6) Nollaa SMART+ Bluetooth -tuote tehdasasetuksiin seuraavasti: käynnistä SMART+ Bluetooth -tuote uudelleen viisi kertaa peräkkäin siten, että annat sen olla joka kerta päällä ja poissa päältä 3–5 sekunnin ajan.

7) Suorita käyttöjärjestelmäpäivitys vaihtamalla SMART+ laitteen käyttöjärjestelmä HomeKittiin tai Google Assistanttiin ja sen jälkeen päivitä käyttöjärjestelmä LEDVANCE SMART+ yhteensopivaan käyttöjärjestelmään. Lisätietoja käyttäjärjestelmän vaihdosta löytyy osiosta kolme (SMART+ Apple HomeKitille) tai osiosta 4 (SMART+ Google Assistantille)

6. YLEISIÄ KYSYMYKSIÄ LEDVANCE SMART+ -SOVELLUKSEN TOIMINNOISTA JA KÄYTÖSTÄ

LEDVANCE SMART+ -tiliin voi tällä hetkellä rekisteröidä vain yhden sähköpostiosoitteen. Voit kuitenkin kirjautua tilillesi useista laitteista samaan aikaan.

Huomioithan, että yksi lamppu voi olla yhdistettynä yhteen mobiililaitteeseen kerralla. Esimerkiksi jos haluat ohjata samanaikaisesti SMART+ laitteita kahdella mobiililaitteella, tarvitset vähintään kaksi SMART+ tuotetta.

Tällä hetkellä etäohjaus (esim. töistä) on mahdollista vain Amazon Alexa -sovelluksen kautta. Lisätietoja yhteyden muodostamisesta Amazon Alexa -virtuaaliavustajaan on kysymyskohdassa 4.1 (MITEN YHDISTÄN LEDVANCE SMART+ -SOVELLUKSEN AMAZON ALEXA -JÄRJESTELMÄÄN?).

Huomautus: Jos haluat ohjata SMART+ Bluetooth -tuotteita etäältä, seuraavien edellytysten on täytyttävä:

1. Tarvitset mobiililaitteen, jossa on asennettuna LEDVANCE SMART+ -sovellus, joka sijaitsee kotonasi ja joka täyttää kaikki kohdan 2.1 yleiset vaatimukset, mutta erityisesti seuraavat:

– Mobiililaitteella on oltava toimiva Internetyhteys.

– Mobiililaitteella on oltava yhteys SMART+ Bluetooth- tuotteisiin – ohjeet kysymyskohdassa 1.2 (MITEN MUODOSTAN SMART+ BLUETOOTH -TUOTTEEN JA LEDVANCE SMART+ -SOVELLUKSEN VÄLISEN LAITEPARIN?).

– Mobiililaitteen Bluetooth-toiminnon on oltava päällä ja mobiililaitteen on oltava ohjattavan SMART+ Bluetooth -tuotteen Bluetooth-kantaman sisällä.

2. Tarvitset kodin ulkopuoliseen etäsijaintiisi toisen mobiililaitteen, jolla ohjaat SMART+ Bluetooth -tuotteitasi Amazon Alexa -sovelluksen kautta – katso kysymys 4.1 (MITEN YHDISTÄN LEDVANCE SMART+ -SOVELLUKSEN AMAZON ALEXA -JÄRJESTELMÄÄN?).

LEDVANCE SMART+ -sovelluksella ei voi toistaiseksi ajastaa SMART+ Bluetooth -tuotteita.

Ajastusominaisuuksia on kuitenkin saatavilla Amazon Alexa -sovelluksessa. Lisätietoja yhteyden muodostamisesta Amazon Alexa -virtuaaliavustajaan on kysymyskohdassa 4.1 (MITEN YHDISTÄN LEDVANCE SMART+ -SOVELLUKSEN AMAZON ALEXA -JÄRJESTELMÄÄN?).

Huomautus: ajoitus etäältä on mahdollista vain, kun kysymyskohdan 6.2 (VOINKO OHJATA SMART+ BLUETOOTH -TUOTTEITA, KUN OLEN POISSA KOTOA?) vaatimukset täyttyvät.

1. Poista SMART+ Bluetooth -tuotteet LEDVANCE SMART+ -sovelluksesta kysymyskohdan 3.3 (MITEN POISTAN SMART+ BLUETOOTH -TUOTTEEN LEDVANCE SMART+ -SOVELLUKSESTA?) ohjeiden mukaisesti tai palauta tehdasasetukset käynnistämällä SMART+ Bluetooth -tuote uudelleen viisi kertaa siten, että se on joka kerta poissa päältä 3 sekuntia ja päällä 3 sekuntia.

2. Napauta valikon kolmea vaakasuoraa viivaa, valitse  Other Smart Home Systems ja kirjaudu ulos

3. Valitse Other Smart Home system kohdasta miten haluat käyttää laitetta (Apple HomeKit on saatavilla vain iOSilla)

4. Lisätietoja muun älykotijärjestelmän mahdollisesta prosessista löytyy osiosta kolme (SMART+ Apple HomeKitille) tai osiosta 4 (SMART+ Google Assistantille)

5. Päivitys suoritetaan automaattisesti. Kun päivitys on valmis, voit lisätä SMART+ Bluetooth -tuotteen Apple HomeKit -järjestelmään.

SMART+ ja Apple HomeKit

1. ALOITUSTOIMET / SMART+ BLUETOOTH -TUOTTEIDEN KÄYTTÖÖNOTTO APPLE HOMEKIT -JÄRJESTELMÄSSÄ

Tarvitset seuraavat asiat, jotta voit käyttää SMART+ Bluetooth -tuotteita Apple HomeKit -järjestelmän kanssa:

– IPad, iPhone tai iPod Touch, jossa on iOS 10 tai uudempi (vältä ongelmat käyttämällä uusinta iOS-versiota).

– Apple Home -sovellus (asennetaan edellä mainittuihin Apple-laitteisiin oletusarvoisesti osana iOS 10 -käyttöjärjestelmää tai sitä uudempaa versiota).

– vähintään yksi SMART+ Bluetooth -tuote (pakkauksessa Bluetooth-merkintä tai teksti ”Works with Apple HomeKit”).

Huomaa, että jos käytät SMART+ Bluetooth -tuotteita Apple HomeKit -järjestelmän kanssa, joihinkin ominaisuuksiin (esim. automaatio tai etäkäyttö) saatetaan lisäksi tarvita iPad, Apple TV tai HomePod. Lisätietoja tarjoaa Applen tukisivu .

Lisää SMART+ Bluetooth -tuote HomeKit-järjestelmään noudattamalla seuraavia ohjeita:

1. Kytke SMART+ Bluetooth -tuote virtalähteeseen ja pidä virta päällä koko lisäysprosessin ajan.

2. Avaa Home-sovellus.

3. Klikkaa +-merkkiä ja valitse sitten Add Accessory (Lisää lisävaruste).

4. Skannaa QR-koodi, joka toimitetaan SMART+ Bluetooth -tuotteen mukana (löydät sen ohjekirjasesta).

5. Valitse SMART+ Bluetooth -tuote laiteluettelosta.

6. Valinnainen: Nimeä SMART+ Bluetooth -tuote ja valitse sille huone.

Huomautus: Jos SMART+ Bluetooth -tuotteesi on päivitetty LEDVANCE SMART+ -sovellukseen yhteensopivaan laiteohjelmistoon (Bluetooth-mesh-verkon laiteohjelmisto), se on päivitettävä Apple HomeKit -yhteensopivaan laiteohjelmistoon. Lisätietoja SMART+ Bluetooth -tuotteen laiteohjelmiston päivittämisestä takaisin Apple HomeKit -yhteensopivaan laiteohjelmistoon on usein kysyttyjen kysymysten kohdassa 2 (LEDVANCE SMART+ -sovellus).

Applen tukisivu antaa yksityiskohtaisia tietoja HomeKit-järjestelmästä.

2. SMART+ BLUETOOTH -TUOTTEIDEN KÄYTTÖ APPLE HOMEKIT -JÄRJESTELMÄSSÄ

Päivitä SMART+ Bluetooth -tuotteet Apple HomeKit -yhteensopivaan laiteohjelmistoon noudattamalla seuraavia ohjeita:

1. Kytke virta SMART+ Bluetooth -tuotteisiin, äläkä irrota niitä virtalähteestä päivityksen aikana.

2. Yhdistä SMART+ Bluetooth -tuote Apple Home -sovellukseen – katso kysymys 1.2 (MITEN LISÄÄN SMART+ BLUETOOTH -TUOTTEEN HOMEKIT-JÄRJESTELMÄÄN?).

3. Lataa ja avaa LEDVANCE SMART+ -sovellus iOS-mobiililaitteellasi.

4. Klikkaa FIRMWARE UPDATE ONLY (VAIN LAITEOHJELMISTON PÄIVITYS) -painiketta LEDVANCE SMART+ -sovelluksen kirjautumisnäytön alaosasta. Näet luettelossa kaikki SMART+ Bluetooth -tuotteet, jotka ovat mobiililaitteesi Bluetooth-kantaman alueella tai jotka on yhdistetty Apple Home -sovellukseen (laitteiden on oltava tavoitettavissa).

5. Tarkista SMART+ Bluetooth -laitteen Apple HomeKit -laiteohjelmiston päivitykset painamalla Check for Update (Tarkista päivitykset) -painiketta kyseisen laitteen vierestä. Jos laiteohjelmistopäivityksiä on saatavilla, niiden päivitys alkaa automaattisesti. Pidä LEDVANCE SMART+ -sovellus auki, kunnes laiteohjelmiston päivitys on valmis.

Yksittäisiä SMART+ Bluetooth -tuotteita voidaan nollata tehdasasetuksiin ja määrittää uudelleen ilman koko Apple HomeKit -järjestelmän asentamista uudelleen. Yksinkertaisesti poista yhdistetty ja päällä oleva SMART+ Bluetooth -tuote Apple HomeKit -järjestelmästä (lisätietoja tarjoaa Applen tukisivu ) tai lue SMART+ Bluetooth -laitteen nollausohjeet usein kysyttyjen kysymysten kohdasta 1 (SMART+ Bluetooth -tuotteet).

Voit yhdistää Apple HomeKit -järjestelmään niin monta SMART+ Bluetooth -tuotetta kuin haluat, ylärajaa ei ole. Koska Apple HomeKit -järjestelmä käyttää Bluetooth Low Energy -tiedonsiirtostandardia, tietyt tekniset seikat voivat kuitenkin vaikuttaa suorituskykyyn erittäin laajoissa järjestelmissä. Tästä aiheesta on lisätietoja kohdassa 1 (SMART+ Bluetooth -tuotteet).

Jotta Apple HomeKit -järjestelmä toimii mahdollisimman hyvin, suosittelemme pitämään Smart+ Bluetooth -tuotteet virtalähteeseen kytkettyinä ja välttämään ryhmäkomentoja, joiden kohteena on suuri määrä yhdistettyjä laitteita.

Tuotteiden käyttöä Apple HomeKit -järjestelmässä koskeviin erityiskysymyksiin antaa vastauksia Applen tukisivu .

3. YLEISIÄ KYSYMYKSIÄ SMART+ BLUETOOTH -TUOTTEISTA

Kaikkiin tuotekohtaisiin SMART+ Bluetooth -tuotteita koskeviin kysymysaiheisiin, kuten kantama, toiminta sähkökatkon sattuessa ja muut hyödylliset tiedot, löytyy vastaus usein kysyttyjen kysymysten kohdasta 1 (SMART+ Bluetooth -tuotteet).

Vain SMART+ Bluetooth -tuotteita voidaan käyttää Apple HomeKit -järjestelmän kanssa. SMART+ Bluetooth -tuotteet tunnistaa helposti pakkauksen Bluetooth-merkinnästä tai ”Works with Apple HomeKit” -tekstistä. Huomaa, että nämä tuotteet on suunniteltu yksinomaan Bluetooth-järjestelmiin, kuten LEDVANCE SMART+ -sovellukseen tai Apple HomeKit -järjestelmään, joten ne eivät ole yhteensopivia SMART+ Zigbee -tuotteidemme kanssa. Tämä rajoitus on voimassa molempiin suuntiin. Saatavana olevat SMART+ Bluetooth -tuotteet löytyvät täältä .

4. SMART+ BLUETOOTH -TUOTTEIDEN VIANMÄÄRITYS APPLE HOMEKIT -JÄRJESTELMÄSSÄ

Tarkista yleisimmät virhetyypit käymällä läpi seuraava tarkistuslista. Jos et saa itse ratkaistua ongelmaa, tutustu usein kysyttyjen kysymysten kohtaan 1 (SMART+ Bluetooth -tuotteet) tai ota yhteyttä suoraan tukipalveluumme.

a) Tarkista virransyöttö:
Varmista, että SMART+ Bluetooth -tuotteen virtalähde toimii kunnolla. SMART+ Bluetooth -tuote voi vastaanottaa komentoja vain virran ollessa päällä.

b) Uudelleenkäynnistys:
Kytke ensin SMART+ Bluetooth -tuotteen virta pois päältä usean sekunnin ajaksi yhdistämisen aikana, ja kytke se sitten takaisin päälle. Yhteyden luominen uudelleen voi kestää jopa kolme minuuttia. Jos SMART+ Bluetooth -tuote ei vieläkään yhdisty, käynnistä Apple Home -sovellus ja älypuhelin tai tabletti uudelleen.

c) Vähennä häiriötekijöitä:
Erilaiset ulkoiset tekijät voivat häiritä SMART+-tuotteen tiedonsiirtoa ja toimivuutta. Ehkäise näitä tekijöitä seuraavalla tavalla:

– Lyhennä SMART+-tuotteen ja älypuhelimen tai tabletin välistä etäisyyttä.

– Sammuta laitteet, jotka tuottavat ylimääräisiä Bluetooth-signaaleja SMART+-tuotteiden ja älypuhelimen tai tabletin välittömässä läheisyydessä.

– Sähköä johtavasta materiaalista valmistetut pinnat ja esteet voivat vaikuttaa kielteisesti Bluetooth-signaaliin. Yritä poistaa ne.

d) Tarkista Internet- ja Wi-Fi-yhteydet:
Varmista, että käytössä olevalla älypuhelimella tai tabletilla on toimiva internetyhteys joko kotiverkon/Wi-Fi-reitittimen tai mobiilidatan kautta. Jos älypuhelin tai tabletti ei muodosta yhteyttä Wi-Fi-reitittimeen, ongelma voi ratketa reitittimen uudelleenkäynnistyksellä.

e) Lisää uudelleen järjestelmään:
Ongelma voi korjaantua, jos lisäät SMART+ Bluetooth -tuotteen uudelleen järjestelmääsi. Ohjeet ovat kysymyskohdassa 1.2. (MITEN LISÄÄN SMART+ BLUETOOTH -TUOTTEEN HOMEKIT-JÄRJESTELMÄÄN?).

f) Lähetä sähköpostia tukipalveluun:
Jos SMART+ Bluetooth -tuote ei edelleenkään toimi odotetulla tavalla, ota yhteyttä tukipalveluumme. Tukipalvelumme neuvoo sinua mielellään.

Lisäohjeita on usein kysyttyjen kysymysten kohdassa 1 (SMART+ Bluetooth -tuotteet). Jos et edelleenkään saanut vastausta kysymykseesi, ota yhteyttä suoraan tukipalveluumme. Tukipalvelumme neuvoo sinua mielellään.

SMART+ JA GOOGLE ASSISTANT

1. ALOITUSTOIMET / SMART+ BLUETOOTH -TUOTTEIDEN KÄYTTÖÖNOTTO GOOGLE ASSISTANT -JÄRJESTELMÄSSÄ

Tarvitset seuraavat asiat, jotta voit käyttää SMART+ Bluetooth -tuotteita Google Assistant -järjestelmän kanssa:

– Älypuhelin tai tabletti, jossa on Android 5.0 tai uudempi tai iOS 11.0 tai uudempi (vältä ongelmat käyttämällä uusinta Android- tai iOS-versiota).

– Asenna Google Home -sovellus Google Play -sovelluskaupasta tai Apple App Storesta.

– Lisää Google Nest- tai Google Home -laite kotiisi Google Home -sovelluksessa.

– Vähintään yksi SMART+ Bluetooth -tuote (pakkauksessa Bluetooth- merkintä).

Ota huomioon, että kun käytät SMART+ Bluetooth -tuotteita Google Assistant -järjestelmän kanssa, tarvitset Google Nest tai Google Home -laitteen. Lisätietoja Google Nest- ja Google Home -laitteista tarjoaa Google Nestin ohjesivu .

a) LEDVANCE SMART+ -sovelluksen ohjeet

Tarkista laiteohjelmisto tai ota SMART+ Bluetooth -tuote käyttöön Google Assistant -järjestelmässä seuraavalla tavalla:

1. Lataa LEDVANCE SMART+ -sovellus Apple App Storesta tai Google Play -sovelluskaupasta. Lisätietoja on usein kysyttyjen kysymysten kohdassa 2 (LEDVANCE SMART+ -sovellus).

2. Varmista, että SMART+ Bluetooth -laite on palautettu tehdasasetuksiin. Lisätietoja tietyn tuotteen nollaamisesta on usein kysyttyjen kysymysten kohdassa 1 (SMART+ Bluetooth -tuotteet).

3. Valitse Google Assistant SMART+-sovelluksen aloitusnäytöltä.

4. Sovellus etsii laitteita automaattisesti.

5. Valitse Enable (Ota käyttöön) laitteen oikealta puolelta, niin laiteohjelmisto päivittyy. Jos päivitys onnistuu, laitteen vasemmalle puolelle ilmestyy vihreä tarkistusmerkki . Jos laite on jo ennestään Google Assistant -yhteensopiva, sillä on jo vihreä tarkistusmerkki ja voit valita Check for Update (Tarkista päivitykset) uusimman laiteohjelmiston hankkimiseksi.

6. Kun olet ottanut käyttöön kaikki haluamasi SMART+ Bluetooth -laitteet, paina TÄTÄ , jolloin Google Home -sovellus käynnistyy.

b) Google Home -sovelluksen ohjeet

Lisää SMART+ Bluetooth -tuote Google Home -järjestelmään noudattamalla seuraavia ohjeita:

1. Valitse vasemmasta yläkulmasta ADD + (LISÄÄ +)  Set up device (Määritä laite)  Set up new devices in your home (Määritä uusia laitteita kotiisi).

2. Valitse määritettävä SMART+ Bluetooth -laite. Laite vilkkuu, kun se on valittu.

3. Valitse huone, jossa laite on. Voit myös luoda mukautetun huoneen.

4. Anna laitteelle yksilöllinen nimi, joka helpottaa ääniohjausta.

5. Määritysprosessi: laite saattaa vilkkua muutaman kerran.

6. Lisäämisen onnistuttua valitse Done (Valmis) , minkä jälkeen voit ohjata laitetta sovelluksella tai puhekomennoilla.

Huomautus: Google Home -järjestelmä tunnistaa LEDVANCE SMART+ Bluetooth -tuotteet automaattisesti. Tämän vuoksi päänäytön yläosassa näkyvät ilmoitukset Set up x devices (Määritä x laitetta), Set up x smart light(s) (Määritä x älyvaloa) tai Set up x smart plug(s) (Määritä x älypistorasiaa)sen mukaan, mitä laitteita järjestelmä tunnistaa ja kuinka monta. Lisätietoja Google Home -sovelluksen lisäysprosessista tarjoaa Google Nestin ohjesivu .

Google Nestin ohjesivu antaa yksityiskohtaisia tietoja Google Home -järjestelmästä.

2. SMART+ BLUETOOTH -TUOTTEIDEN KÄYTTÖ GOOGLE ASSISTANT -JÄRJESTELMÄN KANSSA

Päivitä SMART+ Bluetooth -tuotteet Google Assistant -yhteensopivaan laiteohjelmistoon noudattamalla seuraavia ohjeita:

1. Poista SMART+-tuote Google Home -sovelluksesta ja varmista, että se on nollattu.

2. Avaa LEDVANCE SMART+ -sovellus Android- tai iOS-mobiililaitteella.

3. Valitse Google Assistant SMART+-sovelluksen aloitusnäytöltä.

4. Tämän jälkeen sovellus etsii laitteita automaattisesti.

5. Laitteet, joissa on Google Assistant -yhteensopiva laiteohjelmisto, on merkitty vihreällä tarkistusmerkillä. Valitse tällöin oikealta Check for Update (Tarkista päivitykset) uusimman laiteohjelmiston hankkimiseksi.

6. Kun laiteohjelmiston päivitys on valmis, voit siirtyä Google Home -sovellukseen painamalla TÄTÄ ja lisätä tuotteen uudelleen Google Home -järjestelmään.

Huomautus: Työstämme parhaillaan ratkaisua, jossa SMART+ Bluetooth -laitteita ei tarvitsisi poistaa Google Home-sovelluksesta laiteohjelmiston päivittämistä varten.

Yksittäisiä SMART+ Bluetooth -tuotteita voidaan nollata tehdasasetuksiin ja määrittää uudelleen ilman koko Google Home -järjestelmän uudelleen asentamista. Yksinkertaisesti poista yhdistetty ja päällä oleva SMART+ Bluetooth -tuote Google Home -järjestelmästä (lisätietoja tarjoaa Google Nestin ohjesivu ) tai lue SMART+ Bluetooth -laitteen nollausohjeet usein kysyttyjen kysymysten kohdasta 1 (SMART+ Bluetooth -tuotteet).

Tällä hetkellä Google Home -järjestelmään voidaan yhdistää enintään kuusi SMART+ Bluetooth -tuotetta. Jotta Google Home -järjestelmä toimisi mahdollisimman hyvin, suosittelemme pitämään SMART+ Bluetooth -tuotteet aina virtalähteeseen kytkettyinä.

Tuotteiden käyttöä Google Home -järjestelmässä koskeviin erityiskysymyksiin antaa vastauksia Google Nestin ohjesivu .

3. YLEISIÄ KYSYMYKSIÄ SMART+ BLUETOOTH -TUOTTEISTA

Kaikkiin tuotekohtaisiin SMART+ Bluetooth -tuotteita koskeviin kysymysaiheisiin, kuten kantama, toiminta sähkökatkon sattuessa ja muut hyödylliset tiedot, löytyy vastaus usein kysyttyjen kysymysten kohdasta 1 (SMART+ Bluetooth -tuotteet).

Vain SMART+ Bluetooth -tuotteita voidaan käyttää Google Assistant -järjestelmän kanssa. SMART+ Bluetooth -tuotteet tunnistaa helposti pakkauksen Bluetooth-merkinnästä. Huomaa, että nämä tuotteet on suunniteltu yksinomaan Bluetooth-järjestelmiin, kuten LEDVANCE SMART+ -sovellukseen tai Apple HomeKit- tai Google Assistant -järjestelmään, joten ne eivät ole yhteensopivia SMART+ Zigbee -tuotteidemme kanssa. Tämä rajoitus on voimassa molempiin suuntiin. Saatavana olevat SMART+ Bluetooth -tuotteet löytyvät täältä.

4. SMART+ BLUETOOTH -TUOTTEIDEN VIANMÄÄRITYS GOOGLE ASSISTANT -JÄRJESTELMÄN AVULLA

Tarkista yleisimmät virhetyypit käymällä läpi seuraava tarkistuslista. Jos et saa itse ratkaistua ongelmaa, tutustu usein kysyttyjen kysymysten kohtaan 1 (SMART+ Bluetooth -tuotteet) tai ota yhteyttä suoraan tukipalveluumme.

a) Tarkista virransyöttö:

Varmista, että SMART+ Bluetooth -tuotteen virtalähde toimii kunnolla. SMART+ Bluetooth -tuote voi vastaanottaa komentoja vain virran ollessa päällä.

b) Uudelleenkäynnistys:

Kytke ensin SMART+ Bluetooth -tuotteen virta pois päältä usean sekunnin ajaksi yhdistämisen aikana, ja kytke se sitten takaisin päälle. Yhteyden luominen uudelleen voi kestää jopa kolme minuuttia. Jos SMART+ Bluetooth -tuote ei vieläkään yhdisty, käynnistä Google Home -sovellus ja käytetty älypuhelin tai tabletti uudelleen. Käynnistä myös Google Nest- tai Google Home -laite uudelleen. Yksityiskohtaiset ohjeet antaa Google Nestin ohjesivu .

c) Vähennä häiriötekijöitä:

Erilaiset ulkoiset tekijät voivat häiritä SMART+-tuotteen tiedonsiirtoa ja toimivuutta. Ehkäise näitä tekijöitä seuraavalla tavalla:

– Lyhennä SMART+-tuotteen ja älypuhelimen tai tabletin välistä etäisyyttä.

– Sammuta laitteet, jotka tuottavat ylimääräisiä Bluetooth-signaaleja SMART+-tuotteiden ja älypuhelimen tai tabletin välittömässä läheisyydessä.

– Sähköä johtavasta materiaalista valmistetut pinnat ja esteet voivat vaikuttaa kielteisesti Bluetooth-signaaliin. Yritä poistaa ne.

d) Tarkista Internet- ja Wi-Fi-yhteydet:

Varmista, että käytössä olevalla älypuhelimella tai tabletilla on toimiva internetyhteys joko kotiverkon/Wi-Fi-reitittimen tai mobiilidatan kautta. Jos älypuhelin tai tabletti ei muodosta yhteyttä Wi-Fi-reitittimeen, ongelma voi ratketa reitittimen uudelleenkäynnistyksellä.

e) Lisää uudelleen järjestelmään:

Ongelma voi korjaantua, jos lisäät SMART+ Bluetooth -tuotteen uudelleen järjestelmääsi. Ohjeet ovat kysymyskohdassa 1.2. (MITEN LISÄÄN SMART+ BLUETOOTH -TUOTTEEN GOOGLE HOME -JÄRJESTELMÄÄN?).

f) Tarkista SMART+ Bluetooth -tuotteen laiteohjelmisto

Ongelma voi ratketa päivittämällä laiteohjelmisto uusimpaan versioon. Ohjeet ovat kysymyskohdassa 2.1. (MITEN SMART+ BLUETOOTH -TUOTTEET PÄIVITETÄÄN UUSIMPAAN GOOGLE ASSISTANT -LAITEOHJELMISTOON?). Ota huomioon, että jos olet vaihtanut SMART+ Bluetooth -laitteeseen LEDVANCE SMART+ -yhteensopivan laiteohjelmiston, se näkyy Google Home -sovelluksessa, mutta laitteen lisääminen ei välttämättä onnistu.

g) Lähetä sähköpostia tukipalveluun:

Jos SMART+ Bluetooth -tuote ei edelleenkään toimi odotetulla tavalla, ota yhteyttä tukipalveluumme. Tukipalvelumme neuvoo sinua mielellään.

Lisäohjeita on usein kysyttyjen kysymysten kohdassa 1 (SMART+ Bluetooth -tuotteet). Jos et edelleenkään saanut vastausta kysymykseesi, ota yhteyttä suoraan tukipalveluumme. Tukipalvelumme neuvoo sinua mielellään

SMART+-tuki

Onko sinulla SMART+-tuotteeseemme liittyvä ongelma? Autamme mielellämme.

Jaa sivu sosiaalisessa mediassa