EDI (Electronic Data Interchange) tarkoittaa liikekumppaneiden välistä sähköistä tiedonsiirtoa standardoitujen viestintäkanavien (esim. GXS-postilaatikko) ja standardoitujen viestimuotojen (esim. ORDERS = tilaus) kautta, jotka on määritelty asiaankuuluvien organisaatioiden (esim. VDA, YK) toimesta.
Manuaalisen työn puuttuminen tarkoittaa, että virheiden määrä vähenee, läpimenoaika lyhenee, kaikki käsittely voidaan automatisoida täysin ja jäljitettävyys paranee. Arvokasta henkilöstöä
EDI säästää aikaa ja henkilöstöä, tekee liiketoimintaprosesseista läpinäkyvämpiä ja jäljitettäviä, auttaa optimoimaan työnkulkuja, luo synergiaetuja – ja se voidaan ottaa käyttöön nopeasti ja helposti standardoitujen teknologioiden avulla.
Automatisoitu
Sähköinen tiedonsiirto poistaa manuaalisten prosessien, kuten saapuvien laskujen kirjaamisen, tarpeen. Automatisoidut prosessit vievät vähemmän aikaa ja vaativat vähemmän työvoimaa.
Läpinäkyvä
Sähköinen palaute (esim. tilausvastaukset), joka on saatavilla kumppanikohtaiselle toiminnanohjausjärjestelmälle (ERP), parantaa läpinäkyvyyttä eri osastoilla. Sisäisen IT-infrastruktuurin ja siihen liittyvän lokitiedostojen käytön avulla tekniset prosessit ovat jäljitettävissä.
Integroitu
Kumppanikohtaista toiminnanohjausjärjestelmää (ERP) käyttämällä työntekijät voivat hyödyntää olemassa olevaa tietämystään ja optimoida työnkulut. Ulkoisia järjestelmiä ei tarvitse käyttää.
Standardoitu
Yleisten, kansainvälisesti hyväksyttyjen standardien käyttö helpottaa viestintää EDI-yhteyden käyttöönotossa ja tuessa.
Nämä ominaisuudet tekevät EDI:stä kustannustehokkaan tavan kuvata liiketoimintaprosesseja liikekumppaneiden välillä.
| Tiedostonimi | Koko | Päivämäärä |
|---|---|---|
| OFTP2 certificate | 9.56 KB | 11.02.2019 |
| https certificate chain production+test system | 9.63 KB | 11.02.2019 |
| http certificate production+test | 9.55 KB | 11.02.2019 |